۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۷
کد خبر: 80572383
T T
۰ نفر
عمليات اجرايي بزرگترين تفرجگاه آذربايجان غربي در خوي آغاز شد

خوي، اروميه - شهردار خوي گفت: به مناسبت هفته منابع طبيعي و آبخيزداري و روز درختكاري، عمليات اجرايي بزرگ ترين تفرجگاه آذربايجان غربي در اين شهرستان آغاز شد.

یوسف كربلای خلیلی روز سه شنبه در مراسم شروع عملیان اجرایی این تفرجگاه اظهار كرد: این تفرجگاه با همكاری اداره كل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و با مصوبه شورای اسلامی شهر خوی در ارتفاعات روستای فنایی این شهرستان احداث می شود.

وی افزود: مرحله اول این طرح 100 هكتار است كه در مرحله بعدی به 500 هكتار می رسد.

كربلای خلیلی گفت: شهرداری خوی با تمام امكانات و نیروی انسانی شهرداری توانست در مدت دو ماه نسبت به فراهم كردن زیر ساخت های این تفرجگاه از جمله جاده سازی به طول شش كیلومتر جهت دسترسی برای ارتفاعات به اتمام رساند.

وی اظهار امیدواری كرد كه با ایجاد آلاچیق و سكوهای نشیمن و نیز ایجاد سرویس های بهداشتی و نمازخانه و سایر تاسیسات رفاهی و مورد نیاز همشهریان بتواند در سال آینده خدمات مطلوبی را به مردم ارائه كند.

شهردار خوی یادآور شد: مراكز تفریحی، گردشگری، فرهنگی و ورزشی از مهم ترین قسمت های این تفرجگاه است.

كربلای خلیلی در ادامه سخنان خود گفت: قرار است در این تفرجگاه بیش از 150 هزار اصل نهال كاشته شود.

وی اظهار كرد: برای اجرای این طرح در مرحله اول شهرداری 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه می كند و برای تكمیل آن به 50 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

حجت الاسلام سید رضی موسوی شكوری امام جمعه خوی هم در این مراسم بر ضرورت توجه به منابع طبیعی و حفظ و حراست از آن برای تحویل به نسل های آینده تاكید كرد.

موید حسینی صدر نماینده مردم شهرستان های خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم بر همكاری تمامی دستگاه های اداری خوی برای تكمیل عملیات اجرایی و توسعه فضاهای سبز در شهرستان خوی تاكید كرد.

7128/581