۸۰۰ هزار قطعه مرغ برای شب یلدا در استان مرکزی تدارک دیده‌ شد

اراک - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۸۰۰ هزار قطعه مرغ برای تامین نیاز خانواده‌ها به گوشت مرغ در شب یلدا برای این استان تدارک دیده شده‌ است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

«حمیدرضا اخوان» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع این میزان مرغ از ۲۷تا ۳۰ آذرماه باهدف تعادل‌بخشی به بازار و تامین مرغ مورد نیاز مردم در شب یلدا انجام گرفته و از نظر قیمت و میزان نیاز بازار کمبودی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۱۳۳ تن لاشه مرغ به‌صورت روزانه از ابتدای آذرماه جاری تاکنون در استان مرکزی تولید و ۹۶ و چهار دهم تن این محصول در استان توزیع شده و بقیه به‌صورت قطعه‌بندی به استان‌های همجوار ارسال و مقداری در استان ذخیره‌سازی شده‌ است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی‌های انجام شده در آبان ماه و ۲۰ روز آذرماه امسال در مرغداری‌های استان، پیش‌بینی می شود روزانه ۱۴۰ تن لاشه مرغ بهمن ماه امسال در استان تولید شود.

اخوان افزود: یک میلیون قطعه مرغ آماده کشتار اکنون در کشتارگاه‌های استان مرکزی وجود دارد و برای جلوگیری از انباشت این محصول پروتئینی پرمصرف در مرغداری‌ها، پس از تامین مرغ استان ارسال ۵۰ درصد این تولیدات با مجوز وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

وی، قیمت مصوب لاشه مرغ را ۳۱۰ هزار ریال عنوان کرد و گفت: این محصول اکنون در برخی روزها با قیمت ۲۶۰ هزار ریال در استان مرکزی توزیع شده و ادامه این مهم ضرر و زیان برای مرغداران و بروز مشکل برای تولید را در ماه‌های آینده در استان به همراه دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: ۹۳ واحد مرغ تخم‌گذار اکنون در این استان وجود دارد که ۶۸ واحد آن‌ها فعال بوده و سه میلیون قطعه مرغ در این واحدها در حال تولید است.

اخوان خاطرنشان کرد: ۱۳۸ تن تخم‌مرغ روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که  ۴۵ تن این محصول مصرف درون استانی دارد و حدود ۶۵ تن مازاد مصرف به استان‌های کشور ارسال می‌شود.

وی، مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان را از جمله نگرانی‌های سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۲۳ واحد مرغداری اکنون در اطراف تالاب میقان این شهرستان وجود دارد که رصد و پایش این مرغداری‌ها برای جلوگیری از شیوع احتمالی این بیماری در دستور کار دامپزشکی استان قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری این استان از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته و مشکلی در زمینه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان اکنون وجود ندارد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha