۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 84577661
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردکان: ۲ واحد آلاینده هوا در این شهرستان پلمب شد

یزد- ایرنا - فرماندار اردکان گفت: ۲ واحد آلاینده هوا که در تولید آهک و فولاد فعالیت دارد، با دستور مقام قضایی در این شهرستان پلمب شد و فعالیت همین تعداد هم به حالت نیمه تعطیل درآمد.

همچنین هفته جاری ۲ واحد تولیدی دیگر به دلیل آلایندگی هوا در شهرستان اردکان تعطیل شد. 

مصطفی پوردهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شرایط آلودگی هوا و وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها افزود: با توجه به تدوام آلودگی و کاهش نسبی ذرات معلق هوا تمامی فعالیت‌های معدنی شهرداری اردکان تعطیل شد و معادن اطراف شهر هم به صورت نیمه فعال درآمد.  
 وی با بیان اینکه در صورت ادامه شرایط آلودگی، تعطیلی‌ها تمدید می شود، تاکید کرد: رصد فعالیت واحدهای آلاینده از سوی بازرسی مشترک ادامه دارد و با واحدهای متخلف برابر مقررات برخورد قضایی می شود.
پوردهقان با تشریح میزان خطرآفرینی آلودگی هوا برای تمامی گروه‌های حساس، از مردم خواست از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند.

همچنین فرماندار اردکان در نشست کارگروه پیشگیری اضطرار آلودگی هوا گفت: با توجه به شرایط موجود جلسه اضطراری با حضور اعضای کمیته مربوطه تشکیل و از فعالیت واحدهای آلاینده و تردد خودروهای سنگین در شهر جلوگیری می شود.
پوردهقان با اشاره به مصوبه جلسه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تشدید آلودگی هوا محدودیت‌هایی در بخش مرکزی اعمال می شود تا از بروز حوادث ناگوار ناشی از آلایندگی جلوگیری شود.
وی تعطیلی تمامی مدرسه های بخش مرکزی اردکان، اعمال محدودیت در تردد خودروهای سنگین دیزلی، محدودیت فعالیت واحدهای معدنی نظیر سنگ شکن ها، واحدهای صنعتی به خصوص در ساعت اولیه روز، تعطیلی تمامی فعالیت‌های عمرانی شهرداری و دهیاری‌ها را از جمله مصوبه های این نشست برشمرد.

فرماندار اردکان در ادامه با تشریح میزان خطرآفرینی آلودگی هوا از گروه‌های حساس از جمله کودکان ، بیماران تنفسی، سالمندان و بانوان باردار خواست تا از تردد غیرضروری خودداری کنند.

مرکز شهرستان ۱۳۰ هزار نفری  اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد که متشکل از شهرهای عقدا، خرانق،  احمدآباد و اردکان است.

 همچنین معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در اطلاعیه ای از شهروندان اردکان و میبد خواست از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این واحد دانشگاهی، پیرو اطلاعیه هواشناسی استان یزد مبنی بر سکون و پایداری هوا، نبود وزش باد مناسب، افزایش غلظت آلاینده ها از دیروز( سه شنبه) تا روز جمعه توصیه های بهداشتی اعلام کرد.

همچنین ورزشکاران و شهروندان از فعالیت های فیزیکی و ورزشی در هوای باز خودداری کنند و خانواده ها کودکان را در منزل نگه دارند، در و پنجره ها را ببندند و در صورت امکان در فضاهای دارای سیستم تهویه مطبوع بمانند.

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد هم دیروز اعلام کرد که فعالیت واحدهای آموزشی میبد و اردکان به علت آلودگی هوا تا ۲۵ آذرماه به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

این تصمیم در سومین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک و نظر به پیش بینی استمرار شرایط پایداری جوی اتخاذ شد.

شهرهای اردکان و میبد به ترتیب در فاصله ۶۰ و ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha