۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 1184
کد خبر: 84577682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجدید میثاق دانش‌آموزان و فرهنگیان با رهبری در محل تبعید به ایرانشهر

زاهدان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان در آستانه سالروز تبعید مقام معظم رهبری از سوی رژیم ستم‌شاهی به ایرانشهر با حضور در بیت معظم له در زمان تبعید با ایشان تجدید میثاق کردند.

مدیر آموزش و پرورش ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در آستانه چهل و چهارمین سالگرد اقامت اجباری مقام معظم رهبری در ایرانشهر تعدادی از دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان با حضور در بیت مقام معظم رهبری (محل اسکان معظم‌له در زمان تبعید در ایرانشهر)، با ایشان تجدید میثاق کردند. 

عبدالغفور حسینی افزود: دانش آموزان در این مراسم از نزدیک با چگونگی زندگی مقام معظم رهبری در این مکان بدون امکانات در زمان تبعید از سوی رژیم ستم‌شاهی، آشنا شدند. 

وی بیان کرد: امروز مردم ایرانشهر بویژه نسل جوان افتخار می‌کنند که روزی پدران شان میزبان مقام معظم رهبری بودند. 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر نیز گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ٢٨ آذر سال ١٣۵۶ از سوی رژیم ستم شاهی به این شهر تبعید شدند که بر خلاف انتظار سردمداران رژیم پهلوی، معظم له ارتباط تنگاتنگی با مردم و علمای منطقه برقرار کردند.

رحمان ریگی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان جاری شدن سیل سال ۵۶ در ایرانشهر با مشاهده مشکلات مردم به یاری سیل زدگان شتافتند که این خود زمینه برقراری ارتباط نزدیک مردم شهر و روستاهای این شهرستان با حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای را فراهم کرد.

وی بیان کرد: ساختمان و منزل مسکونی رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید در ایرانشهر به عنوان نخستین موزه قرآن و عترت جنوب سیستان و بلوچستان همواره میزبان علاقه مندان است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایرانشهر افزود: این بنا در سال ١٣٨۶ در فهرست آثار ملی ثبت و مرمت آن توسط سازمان میراث فرهنگی انجام شده است.

وی ادامه داد: این ساختمان در زمینی به گستره ۴٣١ مترمربع با مصالح بومی، خشت و گِل و معماری سنتی در خیابان «ولایت» ایرانشهر ساخته شده است.

ریگی گفت: رهبر معظم انقلاب از ۲۸ آذر سال ۱۳۵۶ تا ۲۲ مرداد ۱۳۵۷ به مدت ۲۳۷ روز در ایرانشهر سکونت داشتند به طوری که این مدت بخشی از تاریخ انقلاب به شمار می رود.

رهبر معظم انقلاب از زمان تبعید تاکنون با مردم ایرانشهر ارتباط داشته و همواره این ارتباط را با بسیاری از مردم این شهرستان حفظ کردند و حتی در سفر سال ۸۱ به سیستان و بلوچستان در این مکان حضور یافته و با شماری از میزبانان و همسایگانشان تجدید دیدار کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha