۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۱۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84578269
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله استانی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت در سنندج آغاز شد

سنندج-ایرنا-مرحله استانی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده روحانیون و طلبه عصر چهارشنبه در سنندج آغاز شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار داشت:مرحله استانی مسابقات چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با همکاری سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی از ۱۵ آذر در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و تا ۲۶ آذر ادامه دارد.

بهرام مرادی با بیان اینکه آزمون شفاهی این دوره از مسابقات روز چهارشنبه ۲۴ آذر در استان کردستان  نیز برگزار شد،گفت: با توجه به اتمام مراحل ثبت‌نام خانواده روحانیون و طلاب در چهارمین دوره این جشنواره ۱۵۳ نفر از استان ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به بخش‌های این دوره از مسابقات قرآنی افزود: این دوره شامل ۲ بخش آموزشی و مسابقه‌ای است که بخش‌های آموزشی شامل روخوانی، روانخوانی، صحیح خوانی قرآن کریم، سبک زندگی، تفسیر آسان، قصه‌های قرآنی، حجاب و عفاف و صحت قرائت نماز است.

رییس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: در بخش مسابقه‌ای جشنواره نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و کتابخوانی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی اظهار داشت:  ۴۸ نفر از افراد ثبت نام شده از کردستان در آزمون شفاهی شرکت کردند، تعدادی نیز به دلیل سکونت در روستاها و مناطق دور به صورت تلفنی، یا با تماس تصویری از طریق فضای مجازی در این آزمون شرکت کردند.

مرادی اضافه کرد: آزمون کتبی این مسابقات نیز ۲۶ آذر به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود،برگزیدگان این جشنواره قرآنی پایان دی جاری در مشهد مقدس مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha