همه مسوولان در قبال محیط زیست باید احساس مسوولیت کنند

سنندج-ایرنا- جانشین معاونت حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه همه مسوولان در قبال محیط زیست باید احساس مسوولیت کنند، گفت: پلیس هم با متخلفان حوزه محیط زیست به طور قاطع برخورد می‌کند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد حسن نژاد روز چهارشنبه در بازدید از اسلحه خانه و دیدار با یگان حفاظت محیط زیست کردستان در سنندج اظهار داشت: عمکلرد محیط زیست این استان نشان از تعامل خوب آنها با سازمان های لشکری و کشوری است. 

وی با اشاره به اینکه عملکرد یگان های حفاظت محیط زیست در کشور همواره رصد می شود، افزود: استفاده از ظرفیت مردمی در انجام رسالت  و ماموریت های ما بسیار تاثیر گذار است لذا باید استان ها به این مهم توجه داشته باشند. 

جانشین معاونت حفاظت فیزیکی پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه یکی از معضلات گریبانگیر کارکنان محیط زیست استفاده از سلاح است، گفت: استفاده از سلاح همواره آخرین راهبرد پلیس است و برای آشنایی و نحوه استفاده در شرایط ضروری با در نظرگرفتن موارد قانونی به محیط بانان آموزش داده می شود. 

حسن نژاد آموزش مستمر را منجر به کاهش آسیب ها خواند و افزود: در پلیس پیشگیری مجتمع تربیت و آموزشی وجود دارد که یکی از رسالت های آن ارائه آموزش و همکاری در راستای تدوین برنامه های تفصیلی و آموزشی به یگان های حفاظت است. 

وی با اشاره به اینکه ۱۳ یگان حفاظت در کشور وجود دارد که یکی از آنها یگان حفاظت محیط زیست است، اظهار داشت:  اساتید و مدرسان  مجرب را برای ارائه آموزش های لازم به یگان های حفاظت محیط زیست استان ها اعزام می کنیم. 


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان هم در این دیدار در خصوص اهمیت کار محیط بان و خط مقدم حفاطت محیط زیست گفت:  تعامل و حامی بودن نیروی انتطامی با محیط زیست در ماموریت ها بیشتر نشان داده می شود که این همکاری ارزشمند در استان بوجود آمده است. 

فریبا رضائی اضافه کرد: حوزه کاری محیط زیست بسیار گسترده است و همواره با چالش ها و مشکلات زیادی هم روبه رو می شود و این رسالت کارکنان این اداره کل را بیشتر کرده است. 

وی به ارائه گزارشی از چالش های زیست محیطی استان هم چون معضل کیفیت آب شرب سنندج و مسائل پیش روی آبگیری سد ژاوه و مشکلات تالاب بین المللی زریبار پرداخت. 


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha