۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 2111
کد خبر: 84577767
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

شکارچیان متخلف در بیجار دستگیر شدند

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۸
کد خبر: 84577767
شکارچیان متخلف در بیجار دستگیر شدند

سنندج- ایرنا- رییس اداره حفاظت از محیط زیست بیجار گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت این اداره، در جریان گشت و کنترل مناطق حفاظت شده شهرستان، موفق به شناسایی و دستگیری ۶ شکارچی متخلف شدند.

سید علی اصغر هدایت زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این شکارچان غیر مجاز، ۶ قطعه مرغابی، سه قطعه تیهو و یک سر خرگوش به همراه سه قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ۶ شکارچی متخلف پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند تصریح کرد: هر گونه شکار حیوانات در منطقه ممنوع است و با متخلفین به شدت برخورد می شود.

به گفته وی، با توجه به ممنوعیت شکار حیوانات و پرندگان در منطقه، مردم، دوستداران و حامیان حیات وحش در صورت مشاهده هر گونه شکار و یا تردد افراد مشکوک، موارد را از طریق شماره تلفن های ۳۸۲۲۲۲۳۰ و ۳۸۲۳۰۸۶۱ به محیط بانان بیجار اطلاع دهند.

حواشی رودخانه قزل اوزن یکی از مهم‌ترین مناطق و زیستگاه های حیات وحش بیجار است،  این رودخانه در امتداد مرز جنوبی منطقه جریان داشته و از پر آب ترین رودخانه‌های استان کردستان است،  آب این رودخانه از ارتفاعات چهل چشمه و منطقه سارال دیواندره سر چشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از استان‌های کردستان و زنجان، رودخانه سپید رود را تشکیل داده و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد.

منطقه حفاظت شده بیجار با ۳۲ هزار هکتار مساحت به خاطر تنوع گونه‌های جانوری، گیاهی و تنوع اقلیمی، زیستگاه پستاندارانی چون قوچ، میش ارمنی، گربه وحشی، کفتار، گرگ، پرندگان کبک دری، کبوتر، عقاب طلایی و باقرقره است.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار در ۱۴۲ کیلومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha