۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2198
کد خبر: 84578981
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای زنجان برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

۲۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
کد خبر: 84578981
هوای زنجان برای تمام گروه‌های سنی ناسالم است

زنجان - ایرنا - کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: با توجه به شاخص‌های آلایندگی هوا هم اکنون هوای زنجان آلوده و برای عموم افراد ناسالم است.

الناز هاشمی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به شاخص کیفیت هوای استان زنجان اشاره کرد و افزود: از صبح روز گذشته /چهارشنبه ۲۴ آذر ماه جاری/ هوای زنجان با افزایش آلاینده ها مواجه شده که این نیز متاثر از وارونگی دما و وزش باد از سمت شرق (واحدهای صنعتی قزوین و تهران) است که در صورت بارانی شدن آسمان از میزان آلایندگی ها نیز کاسته خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا اواخر وقت امروز شاخص آلودگی هوای این استان ادامه یافته و به صورت ناسالم باشد، یادآورشد: شاخص کیفیت هوای این استان در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح امروز به میزان 144 بوده و علت این آلایندگی‌ها نیز ذرات معلق در هوا با قطر کوچکتر از ۲.۵ میکرون است.

هاشمی، تصریح کرد: بر این اساس باید گروه‌های حساس از تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کرده و کودکان، سالمندان، بیماران ریوی و قلبی و بانوان باردار حتی الامکان از منازل خارج نشوند و فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل را نیز کاهش دهند.  

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: افراد سالم نیز به منظور دور ماندن از آسیب های ناشی از آلودگی هوا لازم است از فعالیت های طولانی مدت و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، شاخص هوا از صفر تا ۵۰ خوب، ۵۰ تا ۱۰۰ سالم، ۱۰۰ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و ۳۰۰ به بالا در حد خطرناک می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha