گشایش نمایشگاه بیست وسوم فولاد تا کسب مدال قهرمانی کیشوندان

کیش - ایرنا - گشایش بیست و سومین نمایشگاه فولاد کشور، بازگشایی ۱۶ مدرسه، آغاز ساماندهی موتورسیکلت های شارژی، کسب مدال های قهرمانی توسط ورزشکاران کیشوند، پاکسازی سواحل، تغییر زمان برگزاری جشنواره موسیقی و کاهش میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی از مهمترین رویدادهای کیش در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در هفته گذشته از ۲۰ تا ۲۶ آذر شاهد برخی رویدادهای مختلف که در این گزارش گزیده ای از این اخبار آمده است.

حجت الاسلام عبدالرحمن یوسف پور امام جمعه موقت کیش در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره اظهار داشت: رییس جمهوری همراه با اعضای کابینه از ابتدای آغاز خدمت دولت سیزدهم با انجام سفرهای استانی برای خدمت گذاری به مناطق مختلف اعزام شده که این مهم  برای کاهش فاصله مردم و دولتمردان مفید بوده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در دیدار مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایرتور گفت: صدور کارت کیشوندی یکی از اقدامات مهم در جزیره کیش برای ساکنان این منطقه است که با یک سری برنامه های مدیریتی بدون این که سازمان بودجه ای در نظر بگیرد می توانیم این کارت را فعال کنیم.

محمدرضا نوایی لواسانی همچنین در دیدار جامعه بازاریان و کلوپ داران کیش اظهار داشت: مهمترین چالش پیش روی این مناطق برای رسیدن به اهداف خود و نقش آفرینی در اقتصاد بدون نفت، کاهش جذابیت ها و مزیت های سرمایه گذاری در این مناطق به علت عدم اجرای ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه و تداوم حضور برخی دستگاه های اجرایی است.

هفته گذشته بیست و سومین نمایشگاه تخصصی فولاد کشور موسوم به گردهم‌آیی (سمپوزیوم) فولاد ایران گشایش یافت و ۲۷۵ شرکت داخلی و خارجی به مدت سه روز آخرین دستاوردهای پژوهشی این عرصه را ارایه، موانع و چالش ها تعامل با یکدیگر و راهکارهای پیشبرد اهداف مشترک را بررسی کردند.

گشایش نمایشگاه بیست وسوم فولاد تا کسب مدال قهرمانی کیشوندان

گردشگری

محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش طی حکمی جواد جمالی را به عنوان سرپرست  معاونت گردشگری معرفی کرد؛ جمالی مدرس و رییس اسبق گروه گردشگری دانشگاه جامع علمی کاربردی کیش است.

هفته گذشته رییس جامعه هتلداران جزیره کیش در گفت و گو یا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با خروج جزیره کیش از وضعیت قرمز کرونایی و اتمام پیک پنجم هتل های این جزیره از اول مهر سال جاری تا کنون روند مطلوبی را از نظر پذیرش مسافر طی می کنند.

مسیح اله صفا اظهار داشت: در این مدت میانگین سطح اشغال هتل ها ۸۵ درصد بوده و در برخی روزها به بالاتر از ۹۰ درصد نیز رسیده است و برخی هتل ها در بعضی روزها نیز حتی شاهد پذیرش ۱۰۰ درصدی بودند.

کاظم پناهی مدیرعامل جامعه پذیرایی کیش نیز در ارتباط با بهبود وضعیت گردشگری این جزیره گفت: هم اکنون پس از خروج این جزیره از وضعیت قرمز کرونایی وضعیت کسب و کار اعضای این جامعه به دوران قبل از کرونا بازگشته و پذیرش مسافران در رستوران ها، کافی شاپ ها و فست فودها به نسبت مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۸۰ درصدی برخوردار شده است.

گشایش نمایشگاه بیست وسوم فولاد تا کسب مدال قهرمانی کیشوندان

اجتماعی

هفته گذشته پس از کش و قوس های فراوان چندین ساله با همکاری پلیس راهور، شرکت عمران آب و خدمات و سازمان منطقه آزاد کیش ساماندهی حدود هشت هزار متورسیکلت شارژی به صورت آزمایشی آغاز شد.

عقیل نقشبندی سرپرست مدیریت امور اجتماعی، بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: همزمان با آغاز آزمایشی طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی در قالب مصوبه شورای ترافیک جزیره روزانه حدود ۳۰ دستگاه پلاک گذاری می‌شود.

وی یادآور شد: ساماندهی موتورسیکلت ها از مطالبه های کیشوندان در چند سال گذشته بوده که هم اکنون با همکاری بین دستگاهی به مرحله اجرا در آمده که پیش بینی می شود با این اقدام بسیاری چالش های حوزه موتورسیکلت کاهش داشته باشد.

رییس پلیس راهور جزیره کیش نیز گفت: موتورسیکلت ها در ۴۰ درصد تصادفات جزیره کیش نقش دارند و در ۲۰ درصد تصادف ها نیز از سوی این پلیس مقصر شناخته شده است که انتظار می رود با طرح ساماندهی و قانونمند شدن تردد ها این نقش کاهش داشته باشد.

سرهنگ مهدی توانگر اظهار داشت: این پلیس برای اجرای طرح ساماندهی موتورسیکلت های شارژی پنج هزار پلاک تهیه کرده که پس از اتمام مرحله رنگ آمیزی به جزیره منتقل می شود.

پایان داوری مسابقه طراحی شهری و جداره سازی محور بومی – فرهنگی از دیگر اخبار حوزه اجتماعی جزیره بود که به گفته آرش نیکفرجام معاون فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: ۴۰۴ طراح و معمار از سراسر کشور در مسابقه این جزیره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه فراخوان این مسابقه شهریور امسال با هدف انتخاب بهترین ایده طراحی با رویکرد منظر شهری اعلام شد افزود: در این مدت  ۴۰۴ نفر از طراحان و معماران استان های مختلف کشور در این مسابقه شرکت کردند که در نهایت ۳۵ طرح در زمان مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شد .

پاکسازی سواحل کیش به عنوان یک طرح مردم از دیگر رویدادهای حوزه اجتماعی جزیره کیش در هفته گذشته بود که در ان کیشوندان و مسافران طبیعت دوست به صورت داوطلبانه در حرکتی جمعی زباله های ۱۰ نقطه از سواحل و محلات تاریخی کیش جمع آوری کردند.

در این طرح پنج میلیارد ریال از سوی سرمایه گذاران و برخی شرکت های زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش جمع اوری شده که با استفاده از این میزان اعتبار یک هزار  پاکبانان، محیط بانان و رانندگان حمل و نقل عمومی تجلیل شدند.

گشایش نمایشگاه بیست وسوم فولاد تا کسب مدال قهرمانی کیشوندان

سلامت و کرونا

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش کیش از ابتدای طرح بازگشایی مدارس تا تاکنون ۱۶ مدرسه دولتی و غیردولتی پایه ششم و دوره اول و دوم دبیرستان این جزیره در روند بازگشایی برای پذیرش حضوری دانش آموزان مشارکت کردند.

پرویز حیدری راد افزود: هم اکنون حدود ۲۰ درصد دانش اموزان بالای ۱۲ سال جزیره در کلاس ها شرکت کرده اند و پیش بینی می شود اوایل هفت آینده این میزان به حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد برسد.

آغاز طرح سنجش سلامت دانش آموزان پایه دهم در جزیره کیش در سه پایگاه مرکز توسعه سلامت از دیگر اخبار بخش سلامت این جزیره در هفته گذشته بود که به گفته رییس مرکز توسعه سلامت کیش،این طرح به مدت ۲۵ روز تا ۱۸ آذر با همکاری آموزش و پرورش اجرا می شود و در آن ۶۵۰ دانش آموز دختر و پسر سنجش خواهند شد.

محمدرضا رضانیا اظهار داشت: این طرح با هدف شناسایی برخی از بیماری و نقایصی مانند اختلالات رشد، اضافه وزن، مشکلات بینایی و شنوایی جهت اقدامات درمانی و ثبت در سامانه شناسنامه سلامت اجرا می شود.

وی همچنین یادآور شد: بر اساس بررسی های صرت گرفته هرچند در برخی نقاط جزیره میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی به ۷۰ درصد نیز می رسد اما در برخی نقاط رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ۴۵ درصد کاهش یافته که این مساله زنگ خطری برای تداوم وضعیت آبی رنگ این جزیره از نظر شیوع ویروس کرونا است.

گشایش نمایشگاه بیست وسوم فولاد تا کسب مدال قهرمانی کیشوندان

فرهنگی

بخش فرهنگی کیش نیز در این هفته همانند هفته های گذشته شاهد اتفاقات مختلفی بود که تغییر نام و رویکرد پنجمین جشنواره فیلم کیش از جمله این اخبار است؛ به گفته حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، این جشنواره از موج به فیلم کیش تعییر نام پیدا کرد افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی این رویداد هنری با رویکردی جدید اجرایی می شود.

بدریه بحرینی مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش نیز از تغییر زمان برگزاری چهارمین جشنواره موسیقی کیش خبر داد و گفت: این جشنواره در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در این جزیره برگزار می شود.

همچنین از عصر جمعه برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور ساکنان و گردشگران در مساجد جزیره کیش آغاز شد.

گشایش نمایشگاه بیست وسوم فولاد تا کسب مدال قهرمانی کیشوندان

ورزشی

کسب ۶ مدال نقره و برنز توسط تکواندوکاران، اعزام دوچرخه سواران به رقابت های لیگ کشورو اعلام آمادگی هند برای حضور در رقابت‌های فیتنس چلنج کیش از جمله اخبار ورزشی این جزیره در هفته گذشته بود.

ورزشکاران  کیش در ۲ بخش آقایان و بانوان با  مربیگری سلمان پور شیوایی در بخش آقایان و مریم قائم در بخش بانوان توانستند سه مدال نقره و  سه برنزهفتمین دوره مسابقات قهرمانی تکواندو هان مادانگ لایو کشور را کسب کردند.

کسب کنندگان این مدال ها شامل دانیال حسین‌زاده ،سلمان پور شیوایی ، زهرا اکبری مدال نقره و پارسا رشیدی ، سینا سیرجانی و الینا فرامرز پور مدال برنز بودند.

پس از ۱۴ سال تیم دوچرخه سواری کیش متشکل از حامد نجاری وامید جاویدی به مربیگری رضا طاهری به مسابقات مرحله اول لیگ دسته یک دوچرخه‌سواری کشور اعزام شدند و همچنین در مسابقه ای جداگانه مجتبی زینعلی از تیم دوچرخه سواری کیش قهرمان تایم تریل مسابقات لیگ دوچرخه سواری دسته یک کشور شد.

نخستین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ از ۱۹ تا ۲۳ اسفند به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود که سانجای مور رییس فدراسیون هند و دبیرکل فدراسیون پرورش اندام آسیا آمادگی کشور هند را برای حضور در اولین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا به میزبانی کیش اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha