مانور اکیپ های نظارت و پایش بازار در آذربایجان غربی آغاز شد

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: مانور سراسری اعزام اکیپ های تشدید نظارت و پایش بازار اقلام اساسی و پر مصرف شب یلدا در استان از امروز، شنبه ۲۷ آذرماه آغاز شد.

اکبر کرامتی روز شنبه در آغاز به کار ۶۴ اکیپ نظارتی در سراسر آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این اقدام با مشارکت قرارگاه تامین امنیت غذایی و حضور بسیج مهندسان، تعزیرات حکومتی،  سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همزمان در سطح استان آغاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل اجرایی قانون انتزاع تکالیف مرتبط با تنظیم بازار و واگذاری مسوولیت نظارت بر عرضه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی، در آستانه شب یلدا طرح تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی و پرمصرف مورد نیاز شهروندان در این ایام توسط ۱۶ اکیپ در شهرستان ارومیه نیز به تبعیت از کل استان با همکاری بازرسان قرارگاه تامین امنیت غذایی، بازرسان سازمان صمت، بسیج اصناف، اتحادیه های مربوطه و سازمان تعزیرات حکومتی  اجرا می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: قیمت و کیفیت کالاهایی مانند میوه، آجیل، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ که مصرف بیشتری در این شب دارند در اولویت بوده و در قالب این بازدیدها، با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

کرامتی بیان کرد: اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان برای کنترل قیمت ها هستند و در غیر این صورت تحت عنوان واحد متخلف به مراجع قضایی و نظارتی معرفی خواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح نظارتی ویژه شب یلدا از بیستم آذرماه جاری در آذربایجان غربی آغاز شده و تا اول دی ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با هدف نظارت بر بازار و بازرسی از واحد های عرضه میوه و سایر اقلام مورد نیاز شهروندان همواره در طول سال فعال است ولی فعالیتهای نظارتی این قرارگاه در آستانه شب یلدا تشدید خواهدشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha