طرح نظارت و تنظیم بازار محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر بازار کالاهای اساسی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با هدف رصد و پایش مستمر در استان آغاز شد.

نادر رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح تا ۱۴ فروردین سال آینده و پایان ماه مبارک رمضان انجام می شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۳۸ اکیپ بازرسی قرارگاه تامین امنیت غذایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پرمصرف و کالاهای اساسی مردم نظارت دارند و به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار هستند.

وی با بیان اینکه این بازرسی ها در تمام طول سال تداوم دارد، افزود: در این ارتباط سامانه های ۱۲۴سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارش و شکایت های مردمی هستند. 

وی اضافه کرد: برخورد جدی با محتکران و گران‌فروشان در دستور کار بازرسان قرار دارد و اصناف مکلف به درج قیمت و صدور فاکتور به مشتریان و نیز ارائه فاکتور خرید به بازرسان جهت کنترل قیمت ها هستند.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در غیر این صورت توسط بازرسان جریمه و پس از تشکیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی جهت رسیدگی ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه صیانت از سفره مردم و آرامش در تأمین و تدارک کالاهای اساسی روزانه باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: قیمت و کیفیت کالاهایی مانند میوه، آجیل، شیرینی، گوشت قرمز و مرغ که مصرف بیشتری در عید و ایام ماه مبارک رمضان دارند در اولویت بوده و در قالب این بازدیدها، با افراد سودجو برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با هدف نظارت بر بازار و بازرسی از واحد های عرضه میوه و سایر اقلام مورد نیاز شهروندان همواره در طول سال فعال است ولی فعالیتهای نظارتی این قرارگاه در آستانه شب عید و ماه مبارک رمضان تشدید خواهدشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha