والدین اردبیلی برای سنجش بینایی کودکان اقدام کنند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: والدین برای سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به خانه‌های بهداشت، مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های سلامت اجتماعی اداره‌های بهزیستی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز شنبه در این زمینه اظهار کرد: انتظار داریم خانواده‌ها با در دست داشتن شناسنامه کودکان به پایگاه‌های مذکور مراجعه کنند تا طرح غربالگری بینایی و سایر ارزیابی‌ها به موقع صورت بگیرد.

وی افزود: پیش‌بینی‌ها مبنی بر لزوم مشارکت حدود ۵۵ هزار کودک در سال‌جاری بود که تا کنون ۴۱ هزار کودک مورد ارزیابی قرار گرفتند و انتظار می‌رود ۱۴ هزار مورد باقی‌مانده نیز تا پایان سال در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: برابر آمار سال ۹۹ حدود ۵۴ هزار کودک مورد غربالگری قرار گرفتند که حدود یک‌هزار و ۴۰۰ نفر اختلالات عیوب انکساری، حدود ۵۰۰ نفر تنبلی چشم و ۱۰۰ نفر سایر اختلالات را داشتند.

وی اضافه کرد: این طرح نشان داد حدود ۲ هزار نفر به انواع اختلالات بینایی دچار بودند که آمار به نسبت بالایی به شمار می‌رود و اگر به موقع تشخیص داده نمی‌شد، احتمال از بین رفتن بینایی یک یا ۲ چشم وجود داشت.

ستاری تشریح کرد: در صورتی که اختلالی تشخیص داده شود و نیاز به استفاده از عینک در بین کودکان خانوارهای فاقد تمکن مالی باشد، مجموعه بهزیستی آماده ارائه خدمات و کمک به آنها است.

۸۷ پایگاه غربالگری بینایی در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha