دانشگاه‌ها و حوزه‌ها وظیفه سنگینی در تحول علوم انسانی دارند

تهران - ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: وظیفه سنگینی در زمینه تحول در علوم انسانی بر عهده دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه قرار دارد که با اهتمام بیشتر این دو نهاد می‌توانیم شاهد کارهای امیدوارکننده‌ای درباره علم دینی باشیم.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، روز شنبه در آئین افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی «تمدن نوین اسلامی» از علم و دانش به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی تمدن نوین اسلامی نام برد و افزود: از شاخصه‌های اصلی این تمدن، تحول در علوم انسانی است که بستر و جهت سایر علوم را مشخص می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود در محل باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، اظهار داشت: لازم است جایگاه دانشگاه اسلامی و حوزه‌های علمیه در تمدن نوین اسلامی ترسیم شود. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، زمینه‌ساز فعالیت افرادی است که در زمینه تمدن نوین اسلامی فعالیت می‌کنند، با این امید که روزی برسد تا بتوانیم نمونه عالی امر بر زمین مانده‌ای که مقام معظم رهبری در جای جای فرمایشات‌شان مطرح می‌کنند را تجربه کنیم و با همدیگر پیش ببریم.

کرمی همچنین، اقدام دانشگاه تهران برای فراهم آوردن مقدمات تأسیس دانشکده حکمرانی در این دانشگاه را یک گام در راستای تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست.

مهدی فکور معاون پژوهشی دانشگاه تهران نیز در آئین افتتاح نمایشگاه تمدن نوین اسلامی، حمایت از تحقیقات علوم انسانی را از سیاست‌های محوری معاونت پژوهشی قلمداد کرد و ابراز امیدواری کرد: حرکتی که در راستای ایفای نقش دانشگاه در زمینه تمدن نوین اسلامی شروع شده، با شتاب بیشتری به صورت منسجم ادامه پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha