سهم تسهیلات مشاغل خانگی آذربایجان‌غربی امسال ۶.۵ برابر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: میزان تسهیلات اختصاص یافته برای اجرای طرح‌های مشاغل خانگی به استان امسال با ۶.۵ برابر افزایش به ۳۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

امید فرخی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا میزان تسهیلات سال گذشته در این بخش را ۵۵ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: این تسهیلات به متقاضیانی که طرح‌های آنان منطبق بر ظرفیت و اولویت‌های منطقه، مورد تأیید دستگاه اجرایی ذیربط، دارای توجیه اقتصادی و فنی لازم، آماده ورود به بازار و دارای مجوز باشند از سوی بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: با برنامه‌‍ ریزی صورت گرفته متقاضیان طرح‌های پشتیبان به ویژه پیشران‌های فعال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که درصدد توسعه فعالیت خود هستند، برای دریافت تسهیلات در اولویت این کارگروه قرار دارند.

فرخی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ حرفه خانگی در قالب این تسهیلات قرار دارند، گفت: متقاضیان واجد شرایط می‌توانند برای ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir مراجعه و پس از تکمیل فرم‌های ثبت نام برای پیگیری و تشکیل پرونده به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی بیان کرد: یکی از راه‌های افزایش تولید و شکوفایی اقتصاد، فعال کردن ظرفیت مشاغل خانگی است که با توجه به اقلیم و غنای آذربایجان غربی در این حوزه، به توجه بیشتر نیاز است.

به گزارش ایرنا، سالانه صدها نفر با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی در آذربایجان غربی صاحب شغل می شوند؛ بیشتر متقاضیان این بخش را بانوان تشکیل می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha