راهداری : بارش برف راه ارتباطی ۸۰روستای کهگیلویه و بویراحمد را بست

یاسوج - ایرنا - سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت بارش سنگین برف و باران از شب گذشته تاکنون راه ارتباطی ۸۰ روستای این استان کاملا قطع شده و ۱۲۰ روستای دیگر هم نیمه بسته و تردد به سختی انجام می‌گیرد.

الله کرم جانی پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: این ۲۰۰ روستا از مجموع ۲ هزار و ۲۰۰ روستای استان است که ۸۰ مورد از روستاهایی که در تردد دچار مشکل شده اند مربوط به زیلایی است و هم اینک پرسنل راهدارخانه در این روستاها برای کمک به مردم حضور دارند.

جانی پور تاکید کرد: در حال حاضر عملیات راهداری در این روستاها برای بازگشایی جاده ها در حال انجام است.

وی بیان کرد: محور های ارتباطی یاسوج به اصفهان، شیراز و بابامیدان کاملا باز و روان اما مسیر یاسوج به اقلید (یاسوج به کاکان ) بارش برف وجود دارد و حرکت به کندی انجام می گیرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مابقی محور ها بارش باران و گاها بارش برف و باران با هم وجود دارد.

جانی پور تاکید کرد: به رانندگان توصیه می شود تا اطلاع ثانوی از محور پاتاوه به دهدشت به دلیل بارش زیاد باران و ناتمام بودن پل ها و احتمال خطر استفاده نکنند.

تاکنون ۸ نفر گرفتار در برف در استان نجات داده شدند

وی تصریح کرد: چهار معلم عشایری که در منطقه سیاه کوه زیلایی گرفتار شده بودند با کمک نیروهای اورژانس، هلال احمر و راهداری نجات یافتند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در منطقه مله خاکی زیلایی نیز عملیات نجات برای چهار نفر دیگر از ساعت ۹ و نیم شب گذشته تا ساعت ۳ بامداد انجام گرفت.

جانی پور ابراز داشت: با توجه به برفگیر بودن منطقه زیلایی، به زودی برای همیشه گشت راهداری در این منطقه  مستقر خواهد شد. 

توسط ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات در برف و باران به مردم خدمت رسانی می شود 

وی پیش از این گفته بود که این سازمان با بیش از ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات ویژه برای اجرای طرح زمستانی و ارائه خدمات به مسافران و رانندگان آماده شده است.

جانی پور افزود: ماشین آلات سنگین از جمله لودر، گریدر، برف روب و نمک پاش برای اجرای طرح‌های راهداری در جاده های این استان تدارک دیده شده است .

وی با اشاره به اینکه برخی ماشین آلات این اداره کل فرسوده است گفت: دستکم ۹ دستگاه ماشین آلات سنگین باید به تجهیزات راهدارخانه‌های استان اضافه شود و بخشی از ماشین آلات نیز نیاز به نوسازی دارد.

جانی پور عنوان کرد: ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها در حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه ، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی ، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

در راهدارخانه‌های استان بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری زمستانه مستقر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha