۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84582120
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84582120
اخبار کوتاه از جنوب آذربایجان‌غربی

مهاباد- ایرنا- کشف محموله سوخت قاچاق در مهاباد، دستگیری شکارچی متخلف در سردشت و همچنین توقیف محموله چوب قاچاق در محور مهاباد - سردشت از جمله اخبار کوتاه جنوب آذربایجان‌غربی است.

فرمانده انتظامی مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و همچنین جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی این شهرستان طرح برخورد با خودروهای حامل سوخت قاچاق را با تمام توان به مرحله اجرا در آوردند.

سرهنگ محمد توحیدی افزود: ماموران انتظامی ایست بازرسی دارلک حین کنترل خودروهای عبوری در محور مهاباد به ارومیه به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو هزار و ۵۰۰ لیتر بوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد، اضافه کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش سوخت مکشوفه ۲۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ توحیدی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، ادامه داد: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

دستگیری شکارچی متخلف در سردشت

رئیس اداره حفاظت محیط سردشت گفت: یک نفر شکارچی متخلف در حین اقدام به شکار در اطراف سد سردشت، توسط یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شد.

خالد بایزیدی افزود: در پی گشت زنی مامورین محیط زیست و جلوگیری از تخلفات شکار و صید و حضور بموقع، شکارچی متخلف در زیستگاه پرندگان آبزی قبل از هر اقدامی دستگیر شد.

وی گفت: یک قبضه اسلحه شکاری از نوع ته پر تک لول بهمراه تعدادی فشنگ کشف و ضبط شد.

بایزیدی همچنین گفت : باتوجه به اینکه در سال جاری برابر دستورالعمل سازمان ، هیچگونه مجوز شکاری صادر نشده است، با هرگونه تخلف شکار برخورد می شود.

۲ تُن چوب قاچاق در مهاباد توقیف شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: یک دستگاه سایپا حامل ۲ تن محموله چوب قاچاق در این شهرستان توقیف شد.

خالد خضری اظهار داست: این محموله که از نوع چوب بید در یک دستگاه سایپا بارگیری شده بود، با همکاری عوامل انتظامی در ورودی شهر از سمت عبدالله کرده شناسایی و پس از بررسی و اطمینان از قاچاق بودن آن توقیف شد.

خضری اضافه کرد: بار این محموله در یکی از شهرستان های اطراف بارگیری شده بود و صاحبان آن قصد داشتند که آن را از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به مناطق دیگر کشور منتقل کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه یک نفر دستگیر، یک دستگاه خودرو توقیف و با تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد از مردم طبیعت دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش های خود را مبنی بر تخریب، تصرف و قطع غیرمجاز درختان را به شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

جنگل‌های مهاباد جزو جنگل‌های زاگرس شمالی است که در طول بیش از ۵۰ هزار سال گذشته تشکیل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، تولید محصولات فرعی، ذخایر ژنتیکی، مصارف درمانی، توانایی‌های اکوتوریستی و ارزش‌های زندگی، دارای اهمیت زیادی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha