۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۲۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85017652
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محموله ۴۸ تُنی چوب قاچاق در مسیر مهاباد به میاندوآب توقیف شد

مهاباد - ایرنا - فرمانده انتظامی مهاباد گفت: محموله ۴۸ تُنی چوب درختان جنگلی قاچاق در مسیر مهاباد به میاندوآب با هوشیاری ماموران انتظامی و منابع طبیعی کشف و توقیف شد.

سرهنگ محمد توحیدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با هوشیاری نیروهای یگان منابع طبیعی، این محموله که توسط ۲ دستگاه کامیون در حال جابجایی در این مسیر بود، شناسایی و پس از ضبط و توقیف برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: این محموله با هدف انتقال به سایر استان‌های شمالی کشور بارگیری شده بود و افراد دخیل در آن هم شناسایی و ۲ نفر هم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مهاباد هرگونه جابجایی و حمل چوب در بین شهرها و جاده‌های بین شهری بدون مجوز رسمی از اداره منابع طبیعی را جرم دانست و اظهار کرد: در صورت مشاهده موضوع پیگیری و با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

سرهنگ توحیدی با بیان اینکه قطع درختان باعث تخریب طبیعت و بروز آسیب‌های زیست محیطی فراوانی می‌شود، یادآور شد: طرح برخورد با قاچاقچیان چوب بطور مستمر در دستور کار انتظامی بوده و با قدرت ادامه خواهد داشت.

وی از مردم طبیعت‌دوست، همیاران طبیعت، دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست تا برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی، گزارش‌های خود را مبنی بر قاچاق درختان به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰۰ تُن انواع چوب قاچاق در محورهای مواصلاتی مهاباد کشف و ضبط شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha