واگذاری زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید بینالود

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در خراسان رضوی گفت: این شرکت آماده واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی تولید مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله در قالب گروههای ۲ و چهار نفره برای احداث واحدهای مسکونی با تراکم متوسط و کم است.

حمیدرضا یزدانی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای برنامه دولت برای آغاز طرح نهضت ملی تولید مسکن و ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور با توجه به ظرفیت شهر جدید بینالود سهمیه چهار ساله به میزان حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی به این شهر اختصاص یافت.

وی ادامه داد: مشوق هایی برای متقاضیان ساخت واحد مسکونی در قالب این طرح در شهر جدید بینالود فراهم شده تا ساکنان این شهر بتوانند با استفاده از زمین واگذار شده و تسهیلات دولت صاحب خانه شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود گفت: با وجود برنامه ریزی انجام شده برای ساخت واحدهای مسکونی در اکثر شهرهای هدف، در شهر جدید بینالود نیز زمین واگذار می‌شود و هزینه های مربوط به صدور پروانه ساختمان هم با ۵۰ درصد تخفیف محاسبه می‌گردد.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط که تمایل به خرید واحدهای آپارتمانی داشته باشند، می توانند با کمترین آورده واحد خود را از پروژه های در حال اجرا خریداری کنند.

یزدانی ادامه داد: زمین هایی که برای سال اول اجرای طرح نهضت ملی تولید مسکن در شهر جدید بینالود در نظر گرفته شده است، در بهترین نقطه شهر و دارای خدمات زیربنایی است.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده، مالکین اراضی شهر جدید بینالود نیز می توانند از تسهیلات بانکی مصوب این طرح با بازپرداخت ۱۷ ساله که بخشی از سود آن توسط دولت برای دهک های یک تا سه از محل منابع صندوق ملی مسکن تامین می شود، برای احداث واحد مسکونی استفاده نمایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود پیش بینی کرد با توجه به توسعه این شهر و اتصال آن به آزادراه حرم تا حرم در آینده نزدیک و کاهش حدود ۲۰ کیلومتری مسافت شهر تا مشهد، استقبال خوبی از این طرح در شهر جدید بینالود انجام گیرد.

وی افزود: متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، داشتن ملک خصوصی و استفاده نکردن از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن و همچنین بانوان مجرد بالای ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در طرح نهضت ملی تولید مسکن شرکت کنند.

ثبت نام در طرح نهضت ملی تولید مسکن که از ۲۸ مهرماه از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در ۳۱ استان آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

شهر جدید بینالود در ۵۰ کیلومتری مشهد قرار داد و جمعیت این شهر از چهار هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به بیش از هفت هزار نفر در سال جاری رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha