رییس کمیته المپیک عراق: ایران در برخی رشته‌ها جزو قدرت‌های جهانی است

تهران- ایرنا- رییس کمیته ملی المپیک عراق در دیدار همتای ایرانی خود گفت: ایران در برخی رشته‌های ورزشی جزو قدرت‌های جهانی محسوب می‌شود و می‌تواند کمک مهمی در ارتقای ورزش عراق داشته باشد.

به گزارش ایرنا، رعد حمودی روز یکشنبه در دیدارِ سیدرضا صالحی‌امیری همتای ایرانی خود در بغداد  این اظهارات را بیان کرد و افزود: این ۲ کشور دوست و برادر یکدیگر هستند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود بین تهران و بغداد به توسعه بیشتر ورزش کمک کنیم و امیدوارم که کمیته‌های ملی المپیک ۲ کشور در راستای پیاده‌سازی بندها و مفاد تفاهم‌نامه، تلاش خود را بکار ببندند.

رییس کمیته ملی المپیک عراق گفت: این همکاری در زمینه تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک هم تاثیر بسزایی دارد. 

سپس رییس کمیته ملی المپیک ایران که در راس هیاتی برای امضاء تفاهم‌نامه ورزشی و بازدید از برخی اماکن ورزشی عراق به بغداد سفر کرده است امروز در این دیدار گفت: عراق  کشور دوست و برادر ماست و این تعامل دوسویه بین تهران و بغداد، ما را در گسترش همکاری‌های ورزشی ترغیب کرده است.

صالحی‌امیری به نایب قهرمانی تیم ملی وزنه‌برداری در پیکارهای قهرمانی جهان در ازبکستان اشاره کرد و گفت: کشتی ایران نیز جایگاه جهانی و المپیکی دارد که البته ارتباط بسیار خوبی نیز با فدراسیون عراق دارد و تیم ملی کشتی آزاد هم اکنون برای برپایی اردوی مشترک در بغداد بسر می‌برد.

وی ادامه داد: فدراسیون‌های تیراندازی، والیبال و بسکتبال و در بسیاری دیگر از رشته‌ها کشورمان ظرفیت لازم را برای کمک و همراهی با  ورزش عراق  دارد و هدف از حضور در این کشور، آشنایی با ظرفیت‌های عراق است تا با کمک و همکاری یکدیگر در بازی‌های آسیایی و کشورهای اسلامی تاثیر این مشارکت را ببینید. علاوه بر حضوری موفق در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو و کشورهای اسلامی، برای چهارمی آسیا هدف‌گذاری کرده‌ایم. همچنین برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم برنامه خوبی طراحی کرده‌ایم و بدون هیچ ملاحظه‌ای از همین امروز آماده همکاری با ورزش عراق هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اینجا (عراق) خانه ماست، آرمان‌های قلبی ما اینجا هستند و ایران هم خانه شماست. ورزش نزدیکی و برادری می‌آورد و اگر آمادگی داشته باشید طی۲ ماه آینده می‌توانیم میزبان مقامات ورزش عراق، کمیته ملی المپیک و رییسان فدراسیون‌های شما باشیم  تا تبادل ۲ جانبه فنی بین رشته‌های مورد نظر صورت گیرد.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: از یک ماه آینده برای اجرای تفاهم‌نامه ورزشی بین ۲ کشور و  بنا به درخواست فدراسیون‌های ورزشی طرفین آماده هر نوع همکاری هستیم. به خصوص که محجبه بودن ورزشکاران دختر عراقی امکان برگزاری دیدارها و اردوهای مشترک را برای تیم‌های ملی زنان ۲ کشور فراهم می‌آورد.

صالحی‌امیری به دوره‌های آموزشی در آکادمی ملی المپیک که اخیرا جزو ۱۲ آکادمی برتر دنیا شده است، اشاره کرد و افزود: می‌توانیم دوره‌های مختلف پیشرفته مدیریت ورزش، مربیگری پیشرفته و دوره‌های پیشرفته علمی و نظری برای سرپرستان و مدیران ورزشی زیر نظر بهترین استادن برگزار کنیم.

امضا تفاهم‌نامه همکاری ایران و عراق

در ادامه تفاهم‌نامه همکاری ورزشی بین ۲ کشور ایران و عراق با حضور «سیدرضا صالحی‌امیری» رئیس کمیته ملی المپیک ایران و «رعد حمودی» رئیس کمیته ملی المپیک عراق به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه ورزشی در چهار محور شامل برگزاری اردوهای مشترک، تبادل مربی و ورزشکار، برگزاری کلاس‌های آموزشی در ۲ کشور و فراهم کردن همکاری‌های سه جانبه بین فدراسیون‌های ورزشی است.

پس از پایان این دیدار تفاهم‌نامه ورزشی بین رییسان ان.او.سی ایران و عراق به امضا رسید. همچنین صالحی امیری نمونه دست ساز جام ارجان را به همتای عراقی خود اهدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha