کلاس مربیگری ژیمناستیک هنری بانوان کشور در شیراز برگزار شد
کلاس مربیگری ژیمناستیک بانوان کشور

شیراز-ایرنا- کلاس مربیگری درجه سه  ژیمناستیک هنری بانوان کشور زیر نظر فدراسیون در شیراز برگزار شد.

رئیس هیات ژیمناستیک استان فارس یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: کلاس مربیگری درجه ۳ ژیمناستیک هنری بانوان با حضور ۳۶ شرکت کننده از شهرستانهای جهرم، فسا، مرودشت، گراش، نی ریز، زرقان، کوار، و استان‌های اصفهان، بوشهر و کرمان در ۲ بخش تئوری و عملی در وسائل زمینی، پرش خرک، موازنه و پارالل در باشگاه استاد اعظمی شیراز برگزار شد.

سعید رضا کیخا افزود: این دوره با مدرسی لیلا فیلی انجام شد و به دلیل استقبال خوب و تعداد زیاد داوطلبان،اعضای این دوره آموزشی به ۲ گروه تقسیم شدند که  گروه اول مخصوص مربیان شهرستان‌های فارس و سایر استان‌ها برگزار شد و متقاضیان شیرازی هم در گروه دوم از سی ام آذر ماه  لغایت چهارم دی به کلاس خواهند رفت.

قهرمان ژیمناستیک جهان بیان داشت: این دومین کلاسی است که زیر نظر فدراسیون برگزار می شود و باتوجه به نیازسنجی های انجام شده ،هدف ما ارتقای سطح کیفی مربیان به ویژه مربیان جوان است و می کوشیم با افزایش دانش آنها بتوانیم در کنارمربیان باتجربه از آنها استفاده کنیم.

ژیمناستیک هنری یکی از رشته های ژیمناستیک است که در  المپیک حضور دارد و شامل انجام حرکات خاص ژیمناستیک در قالب نمایش نیرو، چابکی، انعطاف پذیری ، کنترل و هماهنگی است.

این رشته در ۲ بخش بانوان و آقایان برگزار می شود و برای آقایان ۶ حرکت و برای بانوان هم چهار حرکت در نظر گرفته شده است.

حرکات بانوان شامل حرکات زمینی، پرش  خرک ، پارالل  و چوب موازنه است و برای آقایان هم حرکات زمینی، بارفیکس، پرش خرک ، پارالل، دار حلقه و خرک حلقه شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha