۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 2235
کد خبر: 84583091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره ۱۳۶ شهید رضوانشهر برگزار شد

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۹:۰۱
کد خبر: 84583091
 یادواره ۱۳۶ شهید رضوانشهر برگزار شد

رشت- ایرنا – باحضور جمعی از مردم شیعه و اهل سنت و مسئولان رضوانشهر، یادواره ۱۳۶ شهید خونین بال این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگارایرنا از رضوانشهر، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل شامگاه یکشنبه در این آئین ضمن دعوت همگان به وحدت کلمه و با بیان اینکه هیچ ملتی با اختلاف به کمال نمی رسد گفت: هم شیعه ها و هم اهل سنت مأمور به وحدت و اتحاد هستند.

امام جمعه اردبیل گفت: مهمترین پیام شهدا حفظ وحدت در جامعه بود و تجلیل از شهیدان و برپایی این یادواره ها از جمله شعایر مهم الهی است که باید مورد احترام واقع گردد.

وی با بیان اینکه شهدای ما با بصیرت عاشورا را الگوی خود قرار دادند افزود: شهدا پرچم شرافت، عظمت و عزت ملت هستند و هر ملتی احترام بزرگان و زحمتکشان خود را به جای نیاورد ضرر و زیان خواهد کرد.

آیت الله عاملی با بیان این که شهدا با الگو قرار دادن مکتب عاشورا بهترین هستی خود را تقدیم اسلام کرده اند گفت: ملت ایران زیر بار حرف زور و قلدری نخواهد رفت و این درسی است که سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا به ما داده است.

امام جمعه اردبیل افزود: وجود رهبری صالح در رأس نظام جمهوری اسلامی، نقطه اشتراک شیعه و سنی و تمامی گروه های سیاسی در داخل کشور است و پیروی از سیره شهدا موجب سربلندی نظام و انقلاب می شود.

وی در ادامه با اشاره به شیوه حکومت اسلامی گفت: فلسفه حکومت و انقلاب ما عدالت است و ما مسولین باید عدالت حضرت علی (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، در طول انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تعداد ۱۳۶ شهید خونین بال تقدیم آرمان های انقلاب اسلامی کرد که از این میزان پنج شهید گمنام، یک شهید خدمت آتش نشان و یک شهید مدافع سلامت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha