انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین ادارات از فعالیت‌های غیرهدفمند جلوگیری می‌کند

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین ادارات و سازمان‌ها را لازمه ایجاد بهره‌وری دانست و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها از موازی کاری‌ها و فعالیت‌های غیرهدفمند جلوگیری می‌کند.

 به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «معصومه حسنی خونسار» در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل فنی و حرفه‌ای و کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با هدف ارتقا سطح آگاهی و دانایی و تقویت فرهنگ مطالعه، افزود:

انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین ادارات و سازمان‌ها همچنین زمینه توسعه و ترویج فعالیت ها را به صورت متمرکز و توانمند افزایش می دهد.

او در ادامه با بیان اینکه اکنون ۸۹ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کرمانشاه فعال است، گفت: این تعداد کتابخانه زمینه زیرساختی مناسبی برای برگزاری کارگاه های آموزش فنی و حرفه ای در بین اعضا و علاقه مندان است.

حسنی‌خونسار عنوان کرد: کتابخانه های عمومی اکنون از حالت سنتی خارج شده و به یک پایگاه فرهنگی، اجتماعی تبدیل گردیده و برنامه‌های فرهنگی ترویجی آن برای تمامی رده های سنی جامعه برگزار می شود.

مدیرکل کتابخانه های کرمانشاه در ادامه گفت: ۱۶ باب از کتابخانه های عمومی ما به پایگاه های مقالات مگاپیپر دسترسی دارند که دانشجویان و محققان و اعضای کتابخانه ها می توانند از طریق این کتابخانه ها از ۲۵ میلیون پایگاه مقاله بین المللی استفاده کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه هم در این جلسه گفت: کرمانشاه به عنوان یکی از استان های بزرگ کشور زمینه فعالیت گسترده ای در ارتقا سطح علمی و دانایی و آگاهی مردم سرزمین را دارد.

«یاور محمدی» افزود: تلاش مردمان و مسوولان این استان بر کسی پوشیده نیست، اما مسوولان برای رونق بهتر و رشد و توسعه بیشتر استان در تمام زمینه های فرهنگی، هنری، علمی و عملی باید همکاری های بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا بتوانیم جایگاه علمی و تخصصی بهتری در کشور کسب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم نامه ها می تواند در همین راستا برای رشد و توسعه فرهنگ کتابخوانی مفید واقع شود لذا پیشرفت بشر در همه زمینه ها از مطالعه سرچشمه می گیرد.

محمدی بیان کرد: آموزش فنی و حرفه ای استان در راستای گسترش تعلیم عملی مهارت ها و ترویج علم فعالیت دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان، ۳۴ بخش، ۳۵ شهر و ۸۷ دهستان است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha