۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84583307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هیات صلح مردمی استان اردبیل راه اندازی شد

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۲۶
کد خبر: 84583307
هیات صلح مردمی استان اردبیل راه اندازی شد

اردبیل - ایرنا - هیات صلح و سازش مردمی استان اردبیل روز دوشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این آیین که در امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار شد گفت:در سند تحول قوه قضاییه که به تایید مقام معظم رهبری رسیده بر توسعه و تقویت فرهنگ صلح، سازش، رضایت و بخشایش تاکید شده و مرکز توسعه حل اختلاف متولی این امر شده است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با بیان اینکه امروز متاسفانه ایثار، گذشت و سازش در بین مردم کمرنگ شده است، افزود: ترویج فرهنگ صلح و سازش برای ایجاد آرامش و امنیت در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه در اسلام و آموزه‌های دینی به موضوع ایثار، گذشت، سازش و بخشایش بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برقراری صلح و رضایت از ارکان اصلی ستاد ملی صبر است برای همین  هدف اصلی ستادهای حل اختلاف ترویج فرهنگ حسنه صلح و سازش و گذشت در جامعه است.

رئیس دادگستری استان اردبیل بیان کرد: وجود ۲ هزار و ۶۰۰ زندانی در زندان‌های اردبیل زیبنده این استان نیست چرا که دنیا اردبیل را استان دینی، مذهبی، ولایی و عباسی می شناسند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان اردبیل پارسال به ۲۰۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است، اضافه کرد: علاوه بر آن شورای حل اختلاف استان هم به ۱۰۰ هزار پرونده رسیدگی کرده که ۳۰ درصد آنها منجر به صلح و سازش شده است.

 او با اشاره به اینکه خشونت رتبه اول جرایم در استان اردبیل است، ادامه داد: بدون شک در صورت رعایت اخلاق و توجه به آموزه‌های دینی از سوی مردم آمار پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی در استان به طور چشمگیر کاهش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: همه آحاد مردم و مسئولان استان اردبیل لازم است برای توسعه و ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تلاش کنند تا همه در کنار هم با نشاط و آرامش زندگی کنیم.

در این آیین احکام تعدادی از صلح یاران افتخاری استان اردبیل اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha