۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84583395
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشت پرونده قتل در اردبیل منجر به صلح شد

۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84583395
هشت پرونده قتل در اردبیل منجر به صلح شد

اردبیل - ایرنا - رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: امسال هشت پرونده قتل در این استان با تلاش گروه بخشایش منجر به صلح و رضایت اولیای دم شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید حسین علوی  روز دوشنبه در آیین افتتاح ستاد صلح استان اردبیل افزود: پارسال نیز در مجموع  ۱۸ فقره پرونده قتل در استان اردبیل منجر به صلح و رضایت اولیای دم شد و قاتلان از اعدام رهایی یافتند.

وی با اشاره به فعالیت اعضای شورای های اختلاف در استان بیان کرد: در سال‌های اخیر شورای حل اختلاف استان اردبیل رتبه دوم را در کشور  کسب کرده است.

وی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف تلاش می‌کنند تا پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با رضایت و گذشت طرفین دعوا منجر به صلح و سازش شود و پرونده مختومه گردد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل راه‌اندازی هیات صلح مردمی در مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنری و سایر اقشار جامعه را ضروری خواند و اضافه کرد: لذتی که در گذشت و صلح وجود دارد در انتقام و کینه نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم و ریش سفیدان نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده  آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در خصوص برکات صلح و سازش در جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ صلح و سازش یکی از ارکان سبک زندگی اسلامی است، برای همین باید همه آحاد مردم برای ترویج، توسعه و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

در این آیین احکام تعدادی از صلح یاران افتخاری استان اردبیل تقدیم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha