استاندار آذربایجان‌شرقی: ساخت قطعه ششم آزادراه تبریز-ارومیه تسریع شود

تبریز-ایرنا- استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم آزادراه تبریز - ارومیه در تسهیل تردد در منطقه شمال غرب گفت: عملیات اجرایی قطعه ششم این طرح راه سازی باید شتاب بگیرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، عابدین خرم در بازدید از آزادراه تبریز - ارومیه، ضمن بررسی راهکارهای رفع موانع اجرای این طرح‌، بهره‌برداری از قطعه ششم این طرح را برای کاهش بار ترافیک کلانشهر تبریز بسیار مهم و محوری دانست و افزود: تکمیل شبکه آزادراهی در محدوده تبریز و ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ و نقل آذربایجان‌ شرقی و تسهیل ارتباط با استان‌های دیگر از جمله ضرورت‌های توسعه محسوب می‌شود.

وی تکمیل قطعه ۶ و تعیین تکلیف قطعه ۵ طرح آزادراه تبریز - ارومیه را برای اتصال به شبکه آزادراه های کشور مهم و لازم خواند و اظهار داشت: جذب ترافیک وسایط نقلیه سنگین و عدم ورود آنها به محدوده تبریز جزو اهداف این پروژه است.

خرم، ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در مسیر مصوب آزادراه را یکی از موانع پیشرفت این طرح عنوان کرد و در تماس تلفنی با دادستان تبریز خواستار برخورد قانونی با این موارد شد.

به گزارش ایرنا، در زمان کنونی قطعه اول آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۲۴.۵ کیلومتر، قطعه ۲ به طول ۱۵.۵ کیلومتر و قطعه ۴ به طول ۳۱ کیلومتر تکمیل شده و رفت و آمد خودروها در آن ها در جریان است و عملیات ساخت و ساز قطعه ۳ به طول ۱۷ کیلومتر نیز در حال انجام است.

مقدمات واگذاری قطعه ۵ نیز به پیمانکار به طول حدود ۳۰ کیلومتر در حال انجام است و قطعه ۶ این آزادراه به طول ۳۰ کیلومتر نیز به پیمانکار واگذار شده است.

آزادراه ۱۲۵ کیلومتری تبریز - ارومیه از جمله طرح های زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب می شود که علاوه بر کاهش بیش از ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲ شهر، در صورت تکمیل، بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامونی دریاچه ارومیه خواهد بود.

همچنین با توجه به مجاورت استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با کشورهای ترکیه و عراق و جمهوری های قفقاز، بهره برداری از آزادراه تبریز- ارومیه می تواند زمینه ساز ایفای نقش موثرتر منطقه شمال غرب در سیاست توسعه مناسبات منطقه ای کشورمان با همسایگان باشد.

از سوی دیگر تلاش برای تکمیل این طرح زیربنایی حوزه راه می تواند از وقوع سالانه افزون بر یکهزار مورد تصادف رانندگی در مسیر تبریز- ارومیه و بالعکس و جان باختن دهها تن از هموطنان مان جلوگیری کند. 

برآیند تکمیل طرح آزادراه تبریز - ارومیه می تواند به تسریع روند توسعه در منطقه شمالغرب و عمران و آبادانی بیشتر آن از طریق اتصال به آزادراه تبریز- بازرگان منجر شود.

۴۰ کیلومتر از آزادراه تبریز - ارومیه در محدوده آذربایجان غربی و بقیه در قلمروی آذربایجان شرقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha