مسابقات قرآنی باید به صورت مردمی برگزار شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه قهرمانان قرآنی باید مورد تکریم قرار بگیرند، گفت: مسابقات قرآنی باید به صورت مردمی برگزار شود.

محمد انجم شعاع روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه استقبال هرچه بیشتر از مسابقات قرآنی مستلزم برگزاری مسابقات توسط مردم است، گفت:  اگر مسابقات قرآنی مردمی‌تر برگزار شود، طبیعی است که اثرگذاری این کار در جامعه بیشتر نمایان خواهد شد و فرهنگ قرآنی بیش از بیش در کشور ترویج پیدا می‌کند.

وی در خصوص تاثیر برگزاری مسابقات قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های قرآنی در هر سطح و رتبه‌ای که باشد، در ترویج فرهنگ قرآنی و توجه مردم به این فرهنگ موثر خواهد بود؛ ما هرچقدر که در حوزه مسابقات قرآنی فعالیت داشته باشیم، کاری ارزشمند محسوب می‌شود؛ ما معتقدیم برگزاری چنین مسابقاتی باید در کشور افزایش پیدا کند تا ثمره آن در جامعه نمایان شود.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که برگزاری مسابقات قرآنی و تلاوت‌ها به کام مخاطبان بنشیند تا افراد بیشتر ترغیب به شرکت در مسابقه شوند؛ این مسابقات به‌عنوان یک رقابت معنوی در کشورهای مسلمان برگزار می‌شود و قطعاً اگر در جوامع، فرهنگ قرآنی ترویج شود، بسیاری از مشکلات امروزی اصلاً به وجود نخواهد آمد؛ لذا نَفس این کار بسیار باارزش است.  

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت تصریح کرد: تکریم افراد قرآنی همواره مورد تأکید ائمه اطهار (علیهم‌السلام) بوده و از طرفی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها اعلام کردند که قهرمانان قرآنی باید مورد تکریم قرار بگیرند.

انجم‌شعاع تاکید کرد: برگزاری مسابقات قرآنی باید در کل کشور به یک فرهنگ تبدیل شود و اگر این‌طور شود، روز به روز شاهد گرویدن نوجوانان و جوانان به قرآن خواهیم بود؛ تکریم افراد برگزیده قرآنی نیز موجب ترغیب سایر جوانان به قرآن خواندن و حفظ سوره‌های آن و حتی شرکت در مسابقات قرآنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی اگر به خوبی تبلیغ و برگزار شود، به‌عنوان یک امر اثرگذار در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی عمل خواهد کرد، تصریح کرد: برای اینکه اقشار بیشتری در مسابقات شرکت کنند، باید برگزاری مسابقات توسط مردم انجام شود و از همه مهم‌تر اینکه این اقدام مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد و اگر مسابقات قرآنی مردمی‌تر شود، طبیعی است که اثرگذاری این کار در جامعه بیشتر نمایان خواهد شد و فرهنگ قرآنی بیش از بیش در کشور ترویج پیدا می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان راه‌کارهای مردمی برگزار کردن مسابقات قرآن را بررسی کنند و از آنجا که مردم به قرآن و مسابقات معنوی علاقه دارند، قطعاً این اقدام می‌تواند نتیجه فوق‌العاده‌ای برای کشور داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha