نماینده مجلس: دولت سیزدهم فضا را برای اتفاقات خوب آماده کرده است

تربت‌ حیدریه - ایرنا - نماینده شهرستان‌های تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم فضای کشور برای اتفاقات خوب فراهم شده است و مردم امیدوار شده‌اند تا طعم شیرین عدالت را بچشند.

به گزارش ایرنا محسن زنگنه روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه فرماندار تربت حیدریه افزود: حضور رییس جمهوری و مدیران ارشد دولت سیزدهم در بین مردم و عملکرد جهادی مدیران کشوری از ویژگی های این دولت است و مردم انتظار دارند مدیران شهرستانی هم این ویژگی‌ را داشته باشند.

وی اظهار کرد: تربت حیدریه ظرفیت های بی نظیری در حوزه مسائل اقتصادی و ژئوپلتیکی، فرهنگی و اجتماعی دارد اما به دلایلی از این ظرفیت ها استفاده نشده است و با سابقه خوبی که از آقای فرماندار جدید شهرستان سراغ داریم، قطعا اتفاقات خوبی در شهرستان رخ خواهد داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما چون در کشور چندان برنامه‌محور نیستیم و معمولا مدیران ما در کار خود اجتهاد می کنند، سهم مدیران در روند امور و پیشرفت کارها بسیار بالاست و حال آنکه در کشورهای توسعه یافته این سهم تنها ۲۰ درصد است.

وی اظهار کرد: در کشور ما بسیار مهم است که رییس جمهوری، استاندار، فرماندار و نماینده مجلس چه کسی باشد، چون بر اساس توان مدیریتی خود می تواند ریل حرکت امور را ۱۸۰ درجه تغییر دهد و هرچند این خوب نیست و می تواند تبعات ناگواری برای اقتصاد کشور داشته است، اما در عین حال می تواند هم تهدید و هم فرصت باشد.

زنگنه سهم فرمانداران را در توسعه شهرستان‌ها حداکثری دانست و گفت: اینکه مدیری با اختیاراتی که دارد، اتفاقات خوبی برای منطقه رقم بزند یک فرصت است و به عنوان مثال در همین شهرستان تربت حیدریه بعضی از فرمانداران با خدمتشان اتفاقات خوبی برای مردم رقم زدند و البته قانون هم دست فرماندار برای خدمت به مردم بازگذاشته است.

وی افزود: اگر تغییر دولت ها در تغییر افراد خلاصه شود، اتفاق خاصی نمی افتد، چون تغییر دولت به معنای تغییر راهبرد، رویکرد و اولویت ها است و مردمی نیز که به دولت سیزدهم رای داده اند، انتظار دارند تغییراتی واقعی را در عرصه خدمت رسانی ببینند.

امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: یک مدیر باید تقوا و نیروی بازدارندگی از هرگونه تخلفی داشته باشد و هر کس در هر جایگاهی قرار گرفته، اگر بداند کسی از او بهتر برای خدمت هست، نفس پذیرش آن مسوولیت توسط وی معصیت خواهد بود.

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی افزود: دانش، علم و تخصص، دومین ویژگی یک مدیر است که اگر دشمنان شبهه افکنی کردند بتواند پاسخگوی آن شبهات باشد.

وی اظهار کرد: مدیر در نظام اسلامی باید مردمدار باشد و مردم را در صحنه نگه داشته و با دانش و منطق خود دشمنان را مایوس کند.

در این آیین علی اکبر کی‌پور به عنوان فرماندار جدید تربت حیدریه معرفی و از خدمات حسین شرافتی‌راد، فرماندار پیشین این شهرستان قدردانی شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha