معاون بازرسی صمت فارس: با متخلفان بازار شب یلدا برخورد می‌شود

شیراز- ایرنا- معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه اقلام مورد نیاز مردم در شب یلدا در بازار در دسترس است، گفت: با عرضه کنندگان متخلف کالاهای مرتبط با این شب از جمله آجیل و خشکبار، انار و هندوانه برخورد جدی خواهد شد.

مهدی حسنی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با وجومد اینکه قیمت میوه و تره بار و خشکبار تابع نظام عرضه و تقاضا و قیمت مصوبی وجو ندارد، اما اتحادیه‌های مربوطه برای هماهنگی و همچنین حمایت از مصرف کنندگان در درون مجموعه خودشان یک قیمت متعارف را اعلام کرده و از اعضا نیز خواسته‌اند که قیمت اعلامی را رعایت کنند.
وی ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما نیز این بود که این قیمت‌ها مدیریت شود و اجازه افزایش بیش از حد داده نشود.
او گفت: بر همین اساس از هفته گذشته، گروه‌های بازرسی هم در مجموعه بازرسی سازمان صمت استان و هم اتاق اصناف فعال شده و گشت‌های ویژه انجام شده است.
وی افزود: در بحث میوه و تره بار نیز هم در سطح میدان مرکزی میوه و تره بار و هم خورده فروشی‌ها نظارت کامل دارند و چنانچه قیمت‌ها خارج از میزان متعارف و بر اساس فاکتور فروش گران فروشی محسوب شود برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: با توجه به میزان عرضه که یکی از مولفه‌های اصلی در بحث قیمت است، اجازه نخواهیم داد قیمت‌ها بیشتر شود.
حسنی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق مراجعه حضوری معاونت بازرسی سازمان صمت استان و یا تماس با تلفن ۱۲۴ و ۳۲۳۴۰۰۰۰ اعلام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha