۲۹ آذر ۱۴۰۰، ۲۱:۳۰
کد خبر: 84584100
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از پنج کیلوگرم طلای قاچاق در مرز مریوان کشف شد

سنندج- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: پنج کیلو و ۱۴۹ گرم طلا به ارزش ۶۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال در نوار مرزی مریوان کشف شد.

سرهنگ ستاد محمدعارف سپهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حراست از مرزها و تشدید اقدامات کنترلی، مرزبانان هنگ مریوان با انجام کارهای تحقیقاتی و بررسی همه جانبه در نقاط مرزی از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال محموله زیورآلات قاچاق به کشور مطلع شدند.

وی افزود: در همین رابطه موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و مرزبانان با اجرای کمین و بهره گیری از تجهیزات فنی در حوزه مرزی "ته ته" مستقر شدند .

فرمانده مرزبانی استان یادآور شد: مرزبانان پس از ساعت ها کمین با قاچاقچیانی که قصد ورود غیرقانونی به خاک کشور را داشتند روبرو شده و با اخذ موضع مناسب سد راه آنان شدند.

این مقام ارشد در مرزبانی کردستان با اشاره به اینکه تلاش و اقدامات اطلاعاتی با استفاده از ابزارهای مختلف برای دستگیری قاچاقچیان انجام می‌گیرد اضافه کرد: مرزبانان در این ماموریت موفق به کشف پنج کیلو و ۱۴۸ گرم و ۹۲۰ سوت طلا شامل گردنبند، دستبند، گوشواره و انگشتر به ارزش ۶۶ میلیارد و  ۹۵۰ میلیون ریال شدند.

وی به اشراف و آمادگی عملیاتی مرزبانان در طول ۲۲۷ کیلومتر مرزهای استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور برخورد قاطع با هرگونه تجاوز مرزی، تردد غیر مجاز و قاچاق کالا اقدامات گسترده‌ای در مرزهای کردستان انجام گرفته و مأموران با بهره‌گیری از تجهیزات فنی و گشت‌های روزانه مانع هرگونه تحرک غیرقانونی خواهند شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha