نمایشگاه هنرهای تجسمی مشترک ایران و افغانستان در پاکدشت برپا شد

تهران- ایرنا- نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی مشترک هنرمندان ایرانی و افغانستای با عنوان "شب‌های طولانی" در شهرستان پاکدشت برپا شد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که شامگاه دوشنبه به مناسبت شب یلدا درنگارخانه کمال الملک فرهنگسرای امام خمینی (ره) برپا گردید، هنرمندان ایرانی و افغانستانی آثار خود را در معرض دید عموم مردم قرار دادند.

عضو انجمن فرهنگیان و هنرمندان مهاجر افغانستانی مقیم ایران در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه در سه بخش صنایع دستی، هنرهای تجسمی و اجرای تئاتر، نمایش و همچنین شاهنامه خوانی دایر شده است.

نثار احمد تاجیک اظهار داشت: در بخش صنایع دستی آثار بانوان هنرمند ۲ کشور ایران و افغانستان شامل لباس و غذاهای سنتی و محلی،  زیور آلات سنتی و بومی، ظروف مینا کاری و سفالی، ظروف چوبی، مجسمه، بافتنی و دوخت لباس، شمع سازی و گل آرایی با حضور ۲۰ هنرمند به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: بخش هنرهای تجسمی این نمایشگاه باحضور ۴۰ هنرمند ایرانی و افغانستانی با موضوع یلدا و طبیعت در سبک‌ها و تکنیک‌های مختلف برپا شده است.

وی تصریح کرد: بخش اجرایی و نمایش نیز در سالن سینما تئاتر و شاهنامه خوانی با حضور شاعران ۲ ملت همسایه برگزار می‌شود

تاجیک گفت: اجرای این همایش بزرگ با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاکدشت، معاونت هنری شهرداری پاکدشت،  فرهنگسرای امام خمینی(ره) و موسسه فرهنگی هنری تصویر ترنج خیال در بخش اتباع با مدیریت مسوول انجمن فرهنگی هنری اتباع پاکدشت برگزار شد که در نخستین روز با استقبال خوب مردم همراه شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نشان‌دادن تعاملات فرهنگی و اجتماعی و دوستی بین ۲ ملت ایران و افغانستان است، افزود: مردم خوب  ایران همواره در کنار مهاجرین، بنای دوستی را محکم و دوستانه به مردم افغانستان ابراز محبت کرده‌اند که همین امر بستر مناسبی را برای درخشش هنرمندان برای معرفی استعدادهای مهاجران فراهم کرده است.

نمایشگاه مشترک هنرمندان ایرانی و افغانستانی تا روز جمعه در فرهنگسرای امام خمینی(ره) پاکدشت پذیرای عموم مردم است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha