جشنواره هنرهای تجسمی فجر در کرمانشاه برگزار می‌شود     

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر دی ماه امسال در کرمانشاه برگزار می‌شود.     

به گزارش ایرنا، «بهرام فاضلی زاد» عصر دوشنبه در جلسه‌ای با موضوع «برگزاری بخش استانی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: در بخش استانی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی، از ۱۰ استاد برتر خوشنویسی کرمانشاهی تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت شناساندن هنرهای مفهومی به مردم اظهار داشت: هر اثر هنری باید دارای مفهوم باشد، مفهومی که معنایی را فرای ظاهر و صورت اثر ارایه می نماید. القای معنا در هنر مفهومی ممکن است شخصی باشد، چه برای هنرمند و چه برای مخاطب. بیننده با خود اثر در ارتباط است و نیازی به برقراری ارتباط با خالق اثر نیست.

فاضلی‌زاد گفت: در حقیقت هنر مفهومی رهایی از قید و بندهای رایج است، در خلق اینگونه آثار هنری، آنچه مهم است تبدیل اندیشه و ذهن هنری به اثر هنری است. هنرمند فقط از یک ابزار خاص معماری، نقاشی؛ مجسمه سازی و غیره استفاده نمی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، این جشنواره را با معرفی آثار برجسته هنرمندان استان برگزار خواهیم کرد.

در این جلسه مقرر شد تعداد ۱۰ اثر از هنرمندان کرمانشاهی در نمایشگاه دایمی میرزا رضای کلهر (مجتمع فرهنگی و هنری شهید آوینی) به نمایش گذاشته شود.

همچنین مقرر شد از اساتید برتر خوشنویسی استان نیز به صورت شایسته ای تجلیل به عمل آید.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha