حدود ۲ هزار اثر به پویش قصه گویی خراسان شمالی ارسال شد

بجنورد- ایرنا-کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ قصه به دبیرخانه پویش قصه‌گویی این مرکز فرهنگی ارسال شده که کم سن‌ترین فرد شرکت کننده پنج و مسن ترین آن ۷۰ سال سن دارد.

نرگس برهمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته هزار و ۴۰۰ قصه و از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰ اثر به دبیرخانه این نهاد ارسال شده و ارسال آن به این پویش همچنان تا یلدای سال آینده ادامه دارد.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان خراسان شمالی گفت: ۶۵ درصد مشارکت کنندگان پویش قصه گویی نوجوانان استان هستند.

وی افزود: دستگاه هایی از جمله ستاد اقامه نماز، دادگستری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، اداره کل میراث فرهنگیٰ، صنایع دستی و گردشگری و سپاه جواد الائمه (ع) در این پویش همکاری کردند. 

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: علاوه بر پویش قصه گویی کودکان و نوجوانان استان در بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی نیز شرکت کردند.

برهمند با اشاره به اینکه بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی در خراسان شمالی با استقبال خوب علاقه مندان روبه رو شد گفت: در مجموع ۵۱۸ اثر در بخش های مختلف شرکت کردند.

وی افزود: این جشنواره قصه گویی در بخش های ملی پادکست، ۹۰ ثانیه ای و علمی برگزار شد. 

وی گفت: در بخش ملی تعداد هفت نفر  برگزیده منطقه ای و در نهایت یک نفر به مرحله کشوری راه یافت که در ۲۸ آذر ماه سال جاری با دیگر قصه گویان کشور رقابت کرد که نتیجه این رقابت در شب یلدا اعلام خواهد شد.

کارشناس مسوول فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری کودکان  نوجوانان خراسان شمالی گفت: همچنین در بخش ۹۰ ثانیه ای سه نماینده و در بخش پادکست قصه گویی یک نفر برگزیده شد. 

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی با پیشینه ای تاریخی و مذهبی، با ترکیب قومیت های مختلف کرمانج، فارس، ترک، ترکمن و تات کانون وحدت قومیت ها و دارای گنجینه هایی است که قصه های بومی آن از جمله سرمایه های فرهنگی ارزشمند این دیار به شمار می رود.

این استان به دلیل تنوع فرهنگ ها و قومیت ها در حکم ایرانی کوچک است که گنجینه‌ای از قصه ها را در دل خود جای داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha