۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85572976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشنواره قصه گویی کانون خراسان شمالی به ایستگاه ۲۶ رسید

بجنورد- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: قطار قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی به ایستگاه ۲۶ رسید تا علاقه مندان سوار بر این قطار روایت های خود را با زبان قصه بازگوکنند.  

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی، فرهاد آقابیگی روز دوشنبه با اشاره به انتشار فراخوان بیست و ششمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: این رویداد با رویکرد شناخت و تعمیم قصه های عامیانه ایران و قصه های جهان به سبک زندگی ایران معاصر، در نظر دارد گفتمانی جدی را در حوزه روایتگری شفاهی ادامه دهد و بر مبنای تجربیات گذشته، فرصت های جدیدی در حوزه قصه گویی فراهم کند.

وی قصه گویی سنتی و کلاسیک، مدرن و نوآورانه، قصه گویی آیینی و سنتی، پادکست، مینی مال (۱۰۰ ثانیه ای)، زبان اشاره، منظوم، محیطی و ۹۰ ثانیه ای با محوریت قصه گویی دینی، علمی و قصه های پیشرفت و قهرمانان را از بخش های مختلف این رویداد بیان کرد .

آقابیگی افزود: قصه گوی آیینی و سنتی، پادکست،قصه گویی ۹۰ ثانیه ای، مینی مال، زبان اشاره، منظوم مربوط به بخش ملی است و علاقه مندان به قصه گویی تا بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند تا آثار خود را در سایت بارگذاری کنند.

وی ادامه داد: در بخش قصه گویی سنتی و کلاسیک و منظوم پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، قصه گویان ۱۷سال به بالای ایرانی و دیگر ملل و قصه گویان ۱۲ تا ۱۷ سال می توانند حضور پیدا کنند و قصه گویی مینی مال فرصتی برای علاقه مندان هفت تا ۱۲ سال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی تصریح کرد: مرحله استانی بیست و ششمین جشنواره قصه گویی ۱۲ تا ۲۴ آبان ماه برگزار و برگزیدگان به مرحله منطقه ای که ۱۸ تا ۲۹ آذر برگزار می شود به رقابت خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha