۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۴۷
کد خبر: 84584990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌هزار و ۹۵۵ تعاونی در استان اردبیل فعال است

اردبیل_ایرنا_ مدیر تعاون اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از مجموع تعاونی‌های تشکیل یافته در این استان یک هزار و ۹۵۵هزار تعاونی در تولید و ایجاد اشتغال فعال هستند.

ناصر نعمتی روز چهارشنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: این تعاونی‌ها  با بیش از ۱۰۰هزار نفر عضو هم اکنون در بخش‌های مختلف کشاورزی ،صنعت، مسکن و خدمات فعالیت داشته و در تولید ثروت در این استان نقش ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه  یکی از دغدغه‌های کشور در حال حاضر تولید و اشتغال است و  تعاونی‌ها با ورود به این عرصه نقش مهمی در ارزآوری دارند اظهار کرد:  تعاونی‌ها یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور هستند و برابر با برنامه ریزی اقتصادی در کشور باید  ۲۵ درصد از فعالیت‌های اقتصادی از سوی این بخش انجام شود.

او با بیان این‌که رفع نیازهای و مشارکت برای رفع مشکلات مختلف جامعه از اهداف مهم راه‌اندازی وتوسعه تعاونی‌ها در جامعه  است، ادامه داد: تعاون یک اصل رفتاری در مقابل اصل رقابتی است که در آن مشارکت جایگزین رقابت می‌شود.

 نعمتی با اشاره  فعالیت‌های اقتصادی واشتغال‌زای نزدیک به ۲ هزار تعاونی با بیش از ۱۰۰ هزار عضو در استان اردبیل، بیان کرد: تاکنون ۱۵ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان ایجاد شده که این امر نقش و اهمیت فعالیت آنها و پتانسیل‌های موجود استان را نشان می‌دهد.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: از مجموع تعاونی‌های تشکیل شده در شهرستان خلخال نیز هم اکنون ۱۹۷ تعاونی با پنج هزار و ۸۵۰ عضو فعالیت می کنند و برای راه اندازی مجدد تعاونیهای راک ،نیمه فعال و مشکل دار این شهرستان نیز تلاش می شود .

در این نشست سرپرست فرمانداری خلخال نیز با تاکید بر تعیین تکلیف تعاونی‌های غیر فعال و انجام حسابرسی بر عملکرد تعاونی‌های فعال این شهرستان گفت: با توجه به نقش این بنگاه‌های اقتصادی در ایجاد ثروت و اشتغال لزوم افزایش نظارت بر نحوه عملکرد آنها ضرورت دارد.

سید جواد یحیی زاده اظهار کرد: نرخ بیکاری در خلخال ۲۲/۵ درصد و ۱۰ درصد بیشتر از میانگین نرخ کشوری است و این امر لزوم توجه به راه اندازی تعاونیهای اشتغال زا  و همچنین واحدهای تولیدی وصنعتی را در این شهرستان بیشتر می‌کند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha