استاندار: مشکلات کهگیلویه و بویراحمد بزودی با رئیس جمهور مطرح می‌شود

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مسائل عدیده احصا شده استان ، گفت: بزودی به اتفاق مجمع نمایندگان در تهران دیداری با رییس جمهور پیرامون رفع مشکلات این استان در حوزه های مختلف خواهیم داشت .

سید علی احمد زاده روز سه شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این مطلب در یاسوج اظهار داشت: این دیدار با حضور رئیس جمهور و نمایندگان و استانداران کهگیلویه و بویراحمد ، فارس و بوشهر در روز پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

وی خطاب به اعضای شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: تلاش شود که مسائل و مشکلات موجود در حوزه های مختلف استان بطور کامل و سریع تر احصا  شود تا بتوانیم برای موارد اولویت دار و  مهم در این نشست طرح موضوع کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از مطالبات استانداران سراسر کشور را برداشته شدن اعتبارات ملی و استانی شدن آن هاست و به تعبیری تفویض اختیارات بیشتر به استانداران اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به  دستاوردهای سفر رییس جمهور و هیات دولت در مهرماه امسال به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت:در این سفر ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده یاسوج به سی سخت اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اعتبار مذکور بیشترین اعتباری بود که برای یک طرح استانی در کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است . 

احمد زاده با اشاره به افزایش اعتبارات استان در بودجه ۱۴۰۱تصریح کرد: : اعتبارات کل استان در لایحه  بودجه ۱۴۰۱ حدود ۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: همه با محرومیت ها از جمله وضعیت نامطلوب بیشتر جاده های استان آشنایی دارند و این اعتبارات کم هستند با این حال باید مدیران تلاش کنند اعتبارات را جذب کنند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: برخی طرح های عمرانی ملی در استان در لایحه ۱۴۰۱ به دلیل شرط نداشتن ماده ۲۳ تماما حذف و یا برخی اصلاح شدند.

احمد زاده تاکید کرد: متولیان استانی در دستگاه های اجرایی برای گرفتن پیوست زیست محیطی طرح ها بکوشند تا مجوز ماده ۲۳ طرح ها اخذ و قبل از تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۱ این طرح ها تصویب شوند.

وی ادامه داد: برای نمونه سد آبریز یکی از طرح هایی بود که مجوز زیست محیطی نداشته است. 

احمد زاده گفت: نیاز است پیوست های فرهنگی و امنیتی پروژه ها جدی تر گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ریزش و جریان آب از تونل پات در جاده پاتاوه به دهدشت، نیز بیان کرد: رسانه ها منطقی تر به برخی مسائل ورود کنند زیرا که این چند رپز حجم بارندگی ها زیاد بود و رویداد مسائلی از این قبیل در تونل های نقاط مختلف کشور محتمل است.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha