۱ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 84585835
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در مناطق سردسیر ایلام به زیر صفر کاهش می یابد

ایلام - ایرنا - کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سیستم بارشی با هسته سرد از اواخر هفته جاری موجب بروز ناپایداری های جوی در استان شده و در نقاط سردسیر به زیر صفر کاهش می یابد.

ساسان رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از عصر پنجشنبه هفته جاری فعالیت خود را در استان آغاز می کند و تا اواسط روز جمعه به تدریج از آسمان استان خارج می شود.

وی افزود: هرچند قدرت ریزش و فعالیت این سیستم قوی نیست اما با توجه به اینکه دارای هسته سرد است افت محسوس دما را در پی خواهد داشت.

رستمی یادآور شد: دمای هوا در مناطق سردسیر به زیر صفر درجه سانتیگراد و در نقاط گرمسیر هم افت دما به نزدیک صفر درجه سانتیگراد می رسد.

وی ادامه داد: افت دما موجب کاهش دما و یخبندان صبحگاهی می شود و دمای هوا تا روز دوشنبه هفته آینده کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بارش باران در این سامانه بیشتر نواحی شمالی را در بر می گیرد، اضافه کرد: بارش ها در ارتفاعات باعث بارش احتمالی برف خواهد شد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ایلام به اشاره به بارش احتمالی برف و لغزندگی جاده ها و همچنین کاهش دید افقی به علت مه گرفتگی از رانندگان خواست با احتیاط حرکت کنند.

وی همچنین از مشترکان خواست: باتوجه به کاهش دمای هوا نسبت به مدیریت مصرف حامل های انرژی به ویژه گاز اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، بیشترین بارش ها در سال آبی جاری تاکنون (ابتدای مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) متعلق به آبدانان با ۱۷۴ میلیمتر، کمترین بارش هم مربوط به مهران با ۱۰.۹ میلیمتر و میزان دریافت نزولات جوی ایلام نیز ۶۲.۳ میلیمتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha