امام جمعه بجنورد: ظرفیت های فرهنگی و هنری در روستاها بررسی شود

بجنورد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: برگزاری جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر این امکان را فراهم می کند تا نگاه ها به روستاها معطوف و ظرفیت های فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی موجود در روستاها بررسی شود.

حجت الاسلام  رضا نوری روز چهارشنبه در پیامی به مناسبت برگزاری دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی گفت: هنر دریچه ای برای معرفی ظرفیت ها، استعدادها و ایده های خلاقانه است و برگزاری این رویداد هنری، فرصتی مغتنم برای معرفی توانمندی ها و زیبایی های روستااست. 
وی در پیام خود افزود:  سرزمین فرهنگ مدار و هنر خیز خراسان شمالی این روزها میزبان جشنواره ای است که پستی ها و بلندی های توامان زندگی کوچ نشینی و روستایی را از قاب جادویی فیلم به تصویر می کشد و باور دارم این رویداد این امید را در دل علاقه مندان به هنر فیلم و سینما در استان زنده می کند که با استفاده از این ظرفیت بتوانند آثار فاخر و ارزشمند خود ارائه کنند.
 نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ضمن تقدیر از عوامل و دست اندرکاران جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر، امیدوارم این رویداد دریچه ای نو و مسیری تازه در پهنه گسترده فرهنگی  و هنری کشور بگشاید.

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر به میزبانی خراسان شمالی از هفتم تا نهم دیماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد برگزار می‌شود.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی که ۴۴ درصد در مناطق روستایی با قومیت های کرمانج، ترک، تات، ترکمن و بلوچ در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha