بیش از ۱۶هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند

زاهدان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر از ابتدای سالجاری تاکنون در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای بخش دولتی استان مهارت‌های تخصصی را فرا گرفتند.

جلیل شهریاری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در حوزه های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی توسط بخش دولتی و خصوصی به علاقه‌مندان ارائه می شود.

وی گفت: در بخش دولتی آموزش فنی و حرفه ای با توجه به شرایط کرونایی استان ۱۶ هزار و ۶۳۵ نفر دوره در ۴۳۸ حرفه مهارت ها را فرا گرفته اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خدمات آموزشی در پادگان ها، کارگاه های ثابت شهری و سیار زندان، صنایع، عشایر، آسیب دیدگان اجتماعی، کارگاه های مهارت آموزی در محیط کار واقعی، ضمن کار و مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی ارائه می شود، افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مطابق بانیاز بازار کار با هدف اشتغال جوانان جویای کار و کاهش نرخ بیکاری از برنامه های آموزش مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از علل بیکاری جوانان جویای کار، فقدان مهارت است، گفت: این اداره کل با همکاری بخش خصوصی آموزش فنی و حرفه ای آمادگی اجرای آموزش مهارتی منجر به اشتغال مطابق با نیاز بازار کار منطقه را دارد.

شهریاری ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان در حوزه اشتغال را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: امید جوانان جویای کار فاقد مهارت به آموزش مهارتی فنی وحرفه ای است و باید با برنامه ریزی از هدر رفت این سرمایه عظیم انسانی جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه آموزش‌ های مهارتی و فنی و حرفه‌ای شاه کلید ایجاد اشتغال پایدار بوده و شرط لازم برای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص مستلزم ارائه آموزش‌ های مهارتی است، گفت: برای دستیابی به حل مشکل اشتغال جوانان باید به آموزش‌ های مهارتی و فنی و حرفه‌ ای بیش از پیش از سوی مسوولان توجه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha