۴ دی ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84589609
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروانه برداشت مجاز برای ۳۵۰ حلقه چاه در مهاباد صادر شد

مهاباد- ایرنا- مدیر امور آب مهاباد گفت: امسال پروانه برداشت مجاز برای ۳۵۰ حلقه چاه واقع در دشت شهرویران این شهرستان صادر شده است.

رضا جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری و تلاش صورت گرفته، مجوز ۷۰۰ حلقه چاه مجاز صادر شده که تاکنون برای ۳۵۰ حلقه چاه پروانه صادر شده است.

وی ادامه داد: از تمام دهیاران و شوراهای روستایی در خواست داریم که برای کسب پروانه برداشت مجاز از چاه های خود به این اداره مراجعه کرده و برای چاه خود پروانه مجاز دریافت کنند.

مدیر امور آب مهاباد اظهار داشت: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۶۲ حلقه چاه غیرمجاز آب‌های زیرزمینی در این شهرستان با دستور مراجع قضایی مسدود شد.

جهین گفت: طبق برنامه مدیریت منابع آبی استان امسال مسدود کردن ۱۲۰ حلقه در دستور کار قرار گرفته که تاکنون ۶۲ مسدود شده و مابقی نیز تا پایان مسدود خواهد شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۷۶۰ حلقه چاه غیرمجاز با حجم تخلیه ۶ میلیون مترمکعب با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مسدود شده است.

مدیر امور آب مهاباد گفت: در کنار انسداد چاه های غیرمجاز، امسال از حفر ۱۵ فقره چاه دیگر جلوگیری و در این ارتباط نیز پنج دستگاه حفاری شامل سه دستگاه تراکتور و ۲ دستگاه کمپرسور توقیف و تحویل مراجع قضایی شده است. 

جهین با تاکید بر اینکه برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی باعث کاهش این منابع و پایین رفتن سطح آب آنها شده که در بسیاری از مواقع موجب فرونشست اراضی نیز می‌شود، اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۳۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده که حجم تخلیه آنها بالغ بر ۷۰ میلیون متر مکعب است.

مهاباد دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که از این میزان بیش از هفت هزار و ۵۰۰ هکتار با سامانه‌های نوین و مجهز آبیاری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha