۷۰ درصد جمعیت استان مرکزی آموزش مقابله با بحران را فرا گرفتند

اراک - ایرنا - مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: ۷۰ درصد از جمعیت استان مرکزی با هدف کاهش خسارت و افزایش ایمنی، آموزش پیشگیری و مقابله با بحران را فرا گرفته‌اند.

«حمید غیاثی» روز یکشنبه به مناسبت پنجم دی‌ماه روز ایمنی در برابر زلزله در سالروز وقوع زلزله بم در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری‌ها، جمعیت هلال احمر، اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی استان با برگزاری دوره‌های آموزشی به آگاهی جمعیت مردم در برابر حوادث پرداخته‌اند.

وی اظهار داشت: اصحاب رسانه و فضای مجازی استان مرکزی در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در برابر حوادث غیر مترقبه فعالیت مطلوبی دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت:  ۴۸ دستگاه اجرایی در استان مرکزی عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی، فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هستند که نسبت به آموزش و اطلاع رسانی به مردم تلاش دارند.

غیاثی افزود: ارایه آموزش پیشگیری و مقابله با حوادث در خانه‌های بهداشت، مراکز هلال احمر و کارخانه‌های استان مرکزی با هدف چگونگی مواجه با حادثه در اولویت است.

وی اظهار داشت: هرساله آموزش به دانش آموزان در برابر زلزله در مدارس برگزار می‌شود که در ۲ سال اخیر با شیوع کرونا این آموزش‌ها قطع نشد و در بستر فضای مجازی دانش آموزان با این آموزش‌ها آشنا شدند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: آموزش باید منجر به تغییر رفتار شود که در این راستا سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها ساختمان‌هایی را می‌سازند که در برابر حوادث مقاوم هستند.

غیاثی افزود: از سال ۴۱ که زلزله مهیبی در کشور روی داد با مقاوم سازی بناها و آگاهی بخشی به مردم در پیشگیری موجب شده تا دیگر شاهد تلفات بالا نباشیم.

وی اظهار داشت: ۵۰ درصد ساختمان‌های روستایی استان مرکزی با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برابر حوادث طبیعی مقاوم سازی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: صندوق بیمه همگانی مصوب شده و به زودی برای اجرا ابلاغ خواهد شد و مردم می‌توانند دارایی‌های خود در برابر حوادث احتمالی را بیمه کنند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha