استاندار گلستان بر اجرای قانون جوانی جمعیت تاکید کرد

گرگان- ایرنا - استاندار گلستان با تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: شورای راهبردی جمعیت استان و کمیته‌های هفت‌گانه باید سیاست‌های ۱۴ گانه ابلاغی رهبر معظم انقلاب را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر روز یکشنبه در دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان در سالن اجتماعات استانداری اظهارداشت: شورای راهبردی باید به صورت فصلی جلسات خود را برگزار کنند و کمیته‌های هفت‌گانه باید نتیجه عملی را در جلسات فصلی ارائه دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورها که جمعیت سالمند دارند امروز به دنبال این هستند که این نقصان را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: از الزامات توسعه و پیشرفت این است به موضوع جمعیت بازنگری مجدد داشته باشیم لذا کمیته های هفت گانه بر اساس دستور و روند کار را راهبری و اقدامات دبیرخانه ای مناسب داشته باشند.

استاندار گلستان تاکید کرد: باید نرخ باروری را حفظ و یا ارتقا دهیم.

زنگانه گفت: در خصوص ناباروری دانشگاه علوم پزشکی ورود کند اگر مرکز درمانی در شرق و غرب وجود دارد برای ارتقا تلاش شود و اگر نیاز به ایجاد مرکز درمان ناباروری است آن را پیگیری کنند.

وی با پیشنهاد سازمان تبلیغات موافقت و اضافه کرد: کارگروه جهاد تبیینی و تبلیغی می‌تواند جنبه فرهنگی افزایش جمعیت را در بر بگیرد و با محوریت سازمان تبلیغات به کار بپردازد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان گفت: برغم رشد منفی ولادت در کشور، میزان ولادت در گلستان از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه به نسبت مشابه سال قبل ۱.۴ درصد رشد داشته و از ۲۱ هزار و ۳۳۷ مورد سال قبل به ۲۱ هزار و ۶۳۰ فقره ولادت رسیدیم.

حمیدرضا مطیع اظهارداشت: در حوزه وفات در این بازه زمانی و مقایسه با سال قبل، ۱۷ درصد رشد داشتیم و ۷ هزار و ۹۹۶ فوتی به ۹ هزار و ۴۲۹ فوتی رسید.

به گفته وی میزان ازدواج در استان باز هم‌ بر خلاف رشد منفی کشور، مثبت بوده و با ۳.۵ درصد افزایش از ۱۰‌ هزار و ۸۵۰ مورد به ۱۱ هزار و ۲۳۴ مورد رسید.

وی تصریح کرد: در حوزه طلاق که آمار کشور ۱.۸ درصد رشد داشته در استان این میزان ۸.۱ درصد رشد داشت و از ۲ هزار ۷۴۹ طلاق به ۲ هزار و ۹۷۳ طلاق رسید.

در این جلسه ضمن تقدیر از تعدادی ثبت‌یار نمونه از سند هویتی شهید مدافع حرم احمد غلامی با حضور پدر و مادر شهید رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha