دانشجویان در یونیورسیاد چین توان تکرار موفقیت‌های ۲۰۱۷ را دارند

تهران- ایرنا- رییس انجمن ووشوی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی گفت: دانشجویان ووشوکار ایران در یونیورسیاد ۲۰۱۷ چین تایپه توانستند با کسب سه طلا، یک نقره و دو برنز سهم قابل توجهی در جایگاه جدول بیست ونهمین دوره رقابت ها ایفا کرده و این توانایی را دارند که در چین جایگاهشان را حفظ کنند.

حسین اوجاقی دارنده ۷ مدال طلای مسابقات جهانی، آسیایی و بازیهای آسیایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: رشته ووشو یکی از رشته هایی است که ورزشکاران آن قابلیت کسب مدال های زیادی دارند و همین مساله در تصمیم مسئولان ورزش دانشگاهی برای اعزام ووشوکاران به یونیورسیاد جهانی دانشجویان تاثیر گذار بوده است.

وی ادامه داد: اگر چه ووشوکاران ایرانی سی و یکمین دوره یونیورسیاد فرصتی برای ارتقا جایگاه خود دارند، با توجه به میزبانی چین و جایگاه این کشور صحبت در این خصوص کار سختی خواهد بود.

ملی پوش اسبق ووشو اضافه کرد: حدود ۶ ماه تا یونیورسیاد جهانی دانشجویان در چین باقی مانده است و با توجه به اینکه ووشوکاران دانشجو تا پایان سال جاری  در قالب لیگ یا مسابقات قهرمانی کشور مشغول تمرین  و مسابقه هستند، تا پایان سال نیاز به برگزاری اردوی آماده سازی نداریم.

اوجاقی گفت: مسابقات قهرمانی کشور دانشجویان اواخر دی یا اوایل بهمن ماه برگزار می شود تا برترین ها در این رشته انتخاب شوند که مهم ترین شاخص برای حضور در این رقابت ها داشتن سن کمتر از ۲۴ و دانشجو بودن است.

وی اضافه کرد: با پایان این رقابت‌ها، کادر فنی این تیم نیز مشخص خواهد شد و حدود دو برابر ظرفیت دانشجویان اعزامی به چین، ووشوکاران هر دو ماده ساندا و تالو به اردو دعوت می شوند.

به گفته اوجاقی قرار است ۸ ووشوکار متشکل از ۴ سانداکار(مبارزه) و ۴ تالو کار به یونسورسیاد دانشجویان چین اعزام شوند که در بخش ساندا ۳ پسر و یک دختر و در بخش تالو نیز ۴ ورزشکار  متشکل از  ۲ دختر و ۲ دو پسر در ترکیب تیم حضور دارند.

وی افزود: از اوایل سال ۱۴۰۱ اردوهای آماده سازی برای نزدیک به ۱۶ دانشجوی ووشوکار آغاز می شود و تا زمان اعزام ۴ مرحله اردو را برگزار خواهد شد.

سی و یکمین دوره مسابقات یونیورسیاد دانشجویی جهان از پنجم تا شانزدهم تیرماه ۱۴۰۱ به میزبانی شهر چنگدو چین برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha