۷۰۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی فارس مشارکت دارند

شیراز- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: عملیات راهداری زمستانی در این استان با مشارکت ۷۰۰ نیروی راهداری در قالب ۷۴ گروه در ۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راههای این استان در حال انجام است.

 علیرضا سیاهپور دوشنبه در نشست مدیریت بحران و هماهنگی راهداری زمستانی استان فارس که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: همچنین ۱۳۵ گشت ثابت و سیار راهداری به همراه افزون بر ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب و ۵۸ راهدارخانه ثابت و سیار در این طرح مشارکت دارند.
وی ادامه داد: مجموعه راهداری فارس برای اجرای کامل طرح راهداری زمستانی در این استان آمادگی کامل دارد و برای این منظور اقداماتی از جمله آماده سازی ماشین آلات راهداری زمستانی، اجاره ماشین آلات مورد نیاز، هماهنگی با مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های خدماتی و امدادی، تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی در مرکز استان، تهیه لباس‌های راهداری زمستانی، تهیه شن و نمک مصرفی، آماده سازی کشیک زمستانی و استفاده از سامانه‌های پیش بینی هوا را انجام داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس بیان کرد: با تعاملی که در استان بین دستگاه‌های خدمات رسان جاده‌ای وجود دارد، انتظار می‌رود طی روزهای آتی و در بارش های پیش رو نیز با حضور امکانات و منابع این دستگاه‎ها شاهد همکاری موثری باشیم.
سیاه‌پور گفت: با توجه به احتمال وقوع بارش و یا یخبندان در این فصل، از تمام هموطنان تقاضا داریم که برای تردد در محورهای استان فارس به ویژه محورهای شمالی و غربی، علاوه بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و سایر موارد ایمنی را هم رعایت کنند.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان فارس، نقشه های هواشناسی نشان دهنده آغاز فعالیت سامانه جدید بارشی در استان از روز چهارشنبه هشتم دیماه جاری است و با ادامه فعالیت این سامانه در روزهای جمعه و شنبه دهم و یازدهم شاهد بارش‌های قابل ملاحظه و زیادی در این استان خواهیم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha