۶ دی ۱۴۰۰، ۱۹:۳۶
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84592777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین وضعیت مرزهای افغانستان را نگران کننده خواند

مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در دیدار با همتای تاجیکستانی خود، وضعیت مرزهای افغانستان را نگران کننده خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز دوشنبه در دیدار با امامعلی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان، تصریح کرد: تاجیکستان از متحدان مطمئن و نزدیک روسیه است و روابط با این کشور را در همه عرصه ها گسترش می دهیم.

وی با بیان اینکه این گرایش به مسائل امنیتی هم مربوط می شود، اظهار داشت: همینک وضعیت مرزهای افغانستان نگران کننده است. این شرایط واقعی است و نگرانی موجود در این زمینه را می پذیرم.

 رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد که مسکو برای تقویت توانمندی دفاعی تاجیکستان با این کشور همکاری می کند.

پوتین گفت: مطابق توافق ما اخیرا مقادیر لازم تسلیحات و ادوات نظامی برای تقویت نیروهای مسلح تاجیکستان تحویل شد تا این کشور بتواند با هر تهدید خارجی بطور موثر مقابله کند. 

وی افزود: پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان هم در حال گسترش است و یکی از عوامل امنیتی قابل توجه در منطقه محسوب می شود. 

 رئیس جمهوری تاجیکستان هم در این دیدار به نوبه خود گفت که روابط دوشنبه و مسکو بسرعت در عرصه های مختلف گسترش می یابد.

رحمان گفت: روسیه شریک اصلی تجاری و اقتصادی تاجیکستان است و حجم مبادلات تجاری دو کشور در سال جاری به بیش از ۱ میلیارد دلار رسید که ۲۵درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد که روابط انسانی و فرهنگی و همکاریهای دو کشور در حوزه های دفاعی و نظامی در حال گسترش است و مسکو و دوشنبه در عرصه بین المللی نیز با یکدیگر تعامل دارند .    

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha