به گزارش ایرنا، «امیر رحیمی» روز سهشنبه با اشاره به اختصاص بالاترین بودجه قطار شهری در بین کلانشهرهای کشور افزود: در صورت جذب اعتبار، فاز نخست قطار شهری کرمانشاه در ٢ سال آینده به بهره برداری میرسد.
وی اظهار داشت: دولت در بودجه سالانه معمولاً ردیف جداگانه ای برای قطار شهری در کشور مد نظر قرار میدهد.
وی با بیان اینکه این بودجه براساس نیازها و تواناییها تنظیم میشود، افزود: بعد از تصویب این بودجه، ما بدنبال تخصیص آن میرویم که الحمدالله طی یکی دو سال گذشته، بیشترین تخصیص را داشتهایم.
سرپرست شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: امسال و در نخستین سال از ارائه بودجه دولت جدید، رایزنیهایی را با سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان داشتیم و توانستیم این سازمان را متقاعد کنیم که اکنون بهترین زمان برای راه اندازی فاز نخست پروژه قطار شهری کرمانشاه است.
وی ادامه داد: علاوه بر این مبلغ، فروش اوراق و دریافت تسهیلات از ماده ۵۶ برنامه های دیگر ما برای راه اندازی فاز نخست پروژه است.
سرپرست شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه مبلغ پیش بینی شده در بودجه استان بالاتر از دیگر استان هاست، گفت: تمام ٩ کلانشهر کشور، دارای قطار شهری بوده که البته شهر تهران بصورت مترو است.
پروژه قطار شهری کرمانشاه در سال ۹۳ با تغییر سیستم، از منوریل به قطار شهری تبدیل شد و همان زمان مقرر گردید ۶ کیلومتر از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر به صورت زیرزمینی اجرا شود.
مرحله اول این پروژه از میدان معلم واقع در سه راه مسکن آغاز و به طول ۸.۶ کیلومتر تا میدان آزادی ادامه پیدا می کند و مرحله دوم نیز به طول حدود ۴.۴ کیلومتر از میدان آزادی آغاز و تا میدان فردوسی ادامه خواهد داشت.
از مجموع ۱۳ کیلومتر طول مسیر، هفت کیلومتر ابتدایی آن به صورت روگذر (میدان معلم تا بالاتر از سه راه ۲۲ بهمن) و ۶ کیلومتر باقی مانده نیز (از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان فردوسی) به صورت زیرگذر خواهد بود.
کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.
نظر شما