نهم دی از مهمترین رویدادهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی است

تهران - ایرنا- رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: یوم الله نهم دی یکی از مهمترین رویدادها و حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا حجت الاسلام محمدحسین موسی‌پور روز سه‌شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های نهم دی، گفت: یوم الله نهم دی یکی از مهمترین رویدادها و حوادث پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. سفارش رهبر معظم انقلاب برای پاسداشت و روایتگری صحیح از این روز به این دلیل است که توطئه پیچیده و عملیات دقیق و برنامه ریزی دشمن را  که برای موجودیت و هویت ایران صورت گرفته بود، خنثی کرد.

وی افزود: مردم با خیزش الهی این توطئه عظیم را خنثی کردند. انقلاب اسلامی در ذات خود استکبارستیز است. فتنه ۸۸ متمایز از توطئه های دیگر بود. چون مبتنی بر مدل تجربه شده ای در سرنگونی حکومت های مخالف غرب بود.
موسی پور با اشاره به عملیات پیچیده و طراحی دقیق دشمن در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و تبلیغی گفت: نهم دی شناسه بصیرت، غیرت و هویت دینی ماست و نمایانگر پیوند عمیق بین امت و امام است و هر سال باید با شکوه بیشتر برگزار شود.
وی با اشاره به برخی آسیب ها گفت: تحریف ارزش ها و واقعیت ها یکی از این آسیب هاست که برای مقابله با آن باید جهاد تبیین و روشنگری را سرلوحه خود قرار دهیم که با روایتگری صحیح میتوان از خطر تحریف جلوگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به نفوذ دشمن در رسانه ها، یارگیری از عناصر موثر داخلی، تاثیرگذاری بر افکار عمومی، فراهم کردن لجستیک برای یک جنگ تمام عیار رسانه ای، عملیات روانی و آموزش و ساماندهی و شبکه سازی داخلی گفت: تمام این طراحی ها طی چند سال صورت گرفت ولی بستر پیاده سازی این توطئه انتخابات بود. یعنی از حدود یک سال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با ایجاد تردید، ابهام زایی و شبهه افکنی در سلامت انتخابات، فتنه کلید خورد.
وی افزود: در نتیجه شبهه افکنی ها، بخش قابل توجهی از افکار عمومی تحت تاثیر قرار گرفتند ولی مرحله اصلی فتنه از روز انتخابات شروع شد. در آن زمان من در وزارت کشور بودم و به یاد دارم، زمانی که آرای انتخاباتی ریاست جمهوری تجمیع شده بود، با بی بصیرتی عده ای و خیانت تعدادی این موج بعد از اعلام نتایج، گسترده تر شد و طراحان این فتنه تصور می کردند که نظام از این فتنه جان سالم به درنخواهد برد.
موسی پور افزود: نهم دی با خروش توده های میلیونی و حضور سیل آسای مردم،‌ باعث خاموش شدن شعله های فتنه شد. باید توجه کنیم رویدادهای سرنوشت ساز با خطرات و آسیب هایی روبرو است که یکی از آنها کمرنگ شدن و فراموشی است و نباید اجازه داد گذر زمان گرد فراموشی را بر این روزهای مهم و ماندگار بنشاند.

هنوز شاهد بعضی از آثار تخریبی فتنه ۸۸ هستیم
وی افزود: کوچک نمایی و ،یکی دیگر از آسیب هاست و دشمن تلاش می کند تا از اهمیت حوادث بکاهد و آن را به یک حادثه تقلیل دهد. هنوز بعد از گذشت بیش از یک دهه بعضی از آثار تخریبی سال ۸۸ را شاهدیم. هنوز آثار اقتصادی ناشی از تحریم هایی که در آن زمان بر ملت ما تحمیل شد، وجود دارد.
موسی پور شعار مراسم امسال را «یوم الله نهم دی تجلی وحدت و رمز عبور از فتنه» اعلام کرد و گفت: این روز متعلق به هیچ گروه و قشر خاصی نیست. صاحبان و متولیان این روز توده های عظیم مردم هستند و این روز باید تجلی وحدت اقشار مختلف باشد و ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به وحدت داریم و نهم دی می تواند وحدت بین همه گروه ها را تقویت کند.

مراسم نهم دی در تمامی استان ها برگزار می شود
وی با اشاره به تشکیل ستاد برگزاری مراسم نهم دی در تمامی استان ها و تهران گفت: در شرایط کرونایی امسال و رنگ‌بندی استان‌ها، امسال در تمامی استان‌های کشور و بیش از ۸۰۰ شهر و البته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و هماهنگی با ستادهای مقابله با بیماری کرونا، مراسم یوم الله نهم دی با حضور مردم فهیم ایران برگزار خواهد شد.
موسی پور با اشاره به تقارن نهم دی با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی از ضرورت روشنگری و تبیین نقش دولت های مداخله گر غربی در فتنه ۸۸ و حمایت آشکار آنان از سران و جریان فتنه به عنوان سردمداران جریان فتنه سخن گفت و افزود: تبیین و آشکارسازی نقش رسانه های خارجی، کانون های تفکر غربی و سفارت خانه های غربی در فتنه ۸۸ و همچنین توجه به نقش جریان فتنه در گسترش دامنه فشارهای سیاسی، روانی و تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه ملت ایران از نکات مهمی است که در این ایام به آن پرداخته می شود.
روزشمار فتنه ۸۸ رونمایی می شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به برگزاری ده ها همایش علمی و محتوایی توسط بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰۰ عنوان کتاب در موضوع فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی تاکنون منتشر شده، از جمله انتشار دائره المعارف ۹ جلدی با موضوع هایی همچون فتنه شناسی، روایت رخدادها، کالبدشکافی، رفتارشناسی خواص، رفتارشناسی گروه های سیاسی، مدیریت رهبر معظم انقلاب در گذر از فتنه، آثار ماندگار و اسناد و آلبوم تصاویر) و امسال کتاب چهار جلدی روزشمار فتنه ۸۸  رونمایی می شود که این کتاب توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در مراحل نهایی آماده سازی و چاپ قرار دارد. برگزاری شب های شعر در تمامی استان ها، تبیین دستاوردهای حماسه نهم دی در فضای حقیقی و مجازی،‌ برگزاری وبینار تخصصی با موضوع بصیرت و مقاومت ویژه ائمه جماعات مساجد تهران، برپایی نمایشگاه پوستری فتنه ۸۸ در برخی مساجد و تهیه و تولید محتوای روایتگری از برنامه هایی است که امسال از سوی نهادهای مختلف برنامه ریزی شده است.
موسی پور گفت: بیش از ۱۰ نمایشگاه عکس، گرافیک، کاریکاتور و متن نوشته از موضوع فتنه ۸۸ و حماسه نهم دی با عناوین ستیز با عاشورا، راه و بیراه و فتنه از منظر قرآن در فضای حقیقی و مجازی و همچنین در شبکه‌های اجتماعی مختلف برگزار می شود.
 مراسم نهم دی در میدان امام حسین (ع) تهران
وی اظهار داشت: مراسم محوری در روز نهم دی پنجشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه در میدان آئینی امام حسین(ع) با حضور مردم تهران برگزار می شود و سخنران این مراسم، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha