به گزارش ایرنا از میراث آریا، خشایار نیکزادفر با اعلام این خبر گفت: ظرفیت اکسپو فرصتی مناسب برای معرفی پروژههای گردشگری و جذب سرمایهگذار است که با معرفی، برنامهریزی و اقدامات لازم میتوان از آن استفاده و سرمایه لازم را برای تکمیل پروژهها جذب کرد.
او در این راستا به اقدامات و پیگیریهای انجام شده از سوی شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی اشاره کرد و افزود: مکاتباتی با وزارت اقتصاد و امور دارایی برای دسترسی به سامانه معرفی فرصتهای سرمایهگذاری در ایران و درج مشخصات پروژههای گردشگری شناسایی شده در آن، انجام شده است.
نیکزادفر با اشاره به ابلاغ جدولی به ادارات کل استانی برای شناسایی پروژههای استانی، افزود: فرصتهای معرفی شده از سوی ادارات کل استانی در این سامانه بارگذاری و به سرمایهگذاران خارجی حاضر در اکسپو معرفی میشوند.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی ابراز امیدواری کرد که این تلاشها منجر به جذب سرمایهگذاری خارجی برای پروژههای گردشگری شود.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اکسپو ۲۰۲۰ دبی با عنوان پیوند اذهان و خلق آینده با حضور بیش از ۱۹۲ کشور جهان از ۹ مهر ۱۴۰۰ در حالی در دبی آغاز به کار کرده است که کرونا همچنان چالش اول جهان در بخشهای مختلف به ویژه اقتصاد و تجارت و صنعت گردشگری است. اگر چه این رویداد به دلیل همهگیری با یکسال تاخیر برگزار و به سنت همیشگی ۶ ماهه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، به نظر میرسد با شتاب واکسیناسیون عمومی، جهان آرام آرام از خواب سنگین کرونایی بیدار و برای گردهماییها و رویدادهای جهانی در ماههای آینده آماده میشود.
اگرچه اکسپوها بنا به فلسفه ذاتی اقتصادی و تجاری هستند، مطابق همه رویدادهای جهانی از ورزشی و هنری تا علمی و صنعتی، آثار فرهنگی و هنری ویترین چشمنواز نمایشگاهی وسیع و معرفی و آغاز تعاملات بینالمللی است حتی اگر این روابط بستر توسعه و همکاریهای اقتصادی یا سیاسی کشورها باشد.
رویداد اکسپو همیشه جشنوارهای از زیباییهای فرهنگی و تمدنی را در خود دارد و کشورها در ۶ ماه فرصت دارند علاوه بر ارائه همه توانمندیها و دستاوردهای اقتصادی و صنعتی و چشماندازهای آتی و ظرفیتها و جاذبهها فرهنگی و تمدنی خود را به وضوح به نمایش گذارند.
مدت زمان ۶ ماه برای اکسپو در مقایسه با سایر رویدادهایی که حداکثر ۱۰ روز هستند، فرصت ارزشمندی است که کشورها علاوه بر حضور در لایههای مختلف اقتصادی، علمی، صنعتی، اجتماعی و فرهنگی به صورت حقیقی و حقوقی، میتوانند تعاملات بینالمللی خود را افزایش دهند و با شناخت بیشتر از فضای ارتباطات بینالملل و حوزههای پیش رو، ظرفیتهای ملی خود را معرفی کنند.
نظر شما