وزیرآموزش وپرورش: با بسیج همه ظرفیت‌ها شاخص باسوادی را ارتقا دهیم

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: امیدوارم با استفاده از بسیج همه ظرفیت ها از جمله برنامه های جهادی و نذر خدمت، شاهد ارتقای شاخص باسوادی کشور باشیم.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در این پیام با بیان اینکه هفتم دی ماه، مقارن با سالروز تأسیس سازمان نهضت سوادآموزی است، افزود: تشکیل این سازمان به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، تبلوری عینی از اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران در استقرار عدالت آموزشی است که این امر را معمار کبیر انقلاب اسلامی با افق بلند نگاه خود در پیامی تاریخی ترسیم و برای کارگزاران مورد تأکید قرار داده اند.

وی ادامه داد: برخود و همکارانم در حوزه وزارت آموزش و پرورش لازم می دانم، با بازخوانی این پیام که برخوردار از جامعیت یک برنامه عمل اجرایی است، در تبیین موثر نقش ها و مسئولیت های خود در تراز دستیابی به اندیشه های امام راحل و مطالبات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در باسوادی کامل گروه سنی هدف، بیش از پیش اهتمام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در این پیام خاطرنشان کرد: انتظار دارم مجموعه عظیم فرهنگیان کشور، با سابقه دینی و مذهبی که بر این مهم صحّه می گذارد و بر اساس مبانی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم با بهره گیری از ظرفیت ها و کارکردهای وزارت آموزش و پرورش، در راستای تحقق اهداف سازمان نهضت سوادآموزی بیش از پیش همت کنند.

نوری تصریح کرد: دستاوردهای بیش از چهار دهه فعالیت سوادآموزی در ارتقای شاخص باسوادی، مصداق روشنی از فرمایش مقام معظّم رهبری ( مدظله العالی) است که فرموده اند: «سوادآموزی بر بخش عظیمی از مردم ما حق حیات دارد».

وی ادامه داد: اینجانب با گرامیداشت یاد شهدای سوادآموزی، به سهم خود از تلاش همه دست اندرکاران مبارزه با بی سوادی، سپاسگزاری می کنم و توفیق روز افزون برای آنان خواهانم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: امیدوارم با رویکردهای ایران قوی و سربلند و با استفاده از بسیج همه ظرفیت ها از جمله برنامه های جهادی و نذر خدمت، شاهد ارتقای شاخص باسوادی کشور و تحقق اهداف ترسیمی در اسناد بالا دستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشیم.

به گزارش ایرنا، سازمان نهضت سوادآموزی ایران یک سازمان دولتی است که هفتم دی ماه ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند (مناطق محروم) تشکیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha