قرارگاه امنیت غذایی در همه شهرهای گلستان راه‌اندازی می‌شود

گرگان - ایرنا - جانشین رئیس سازمان و مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تشکیل قرارگاه امنیت غذایی در ۱۴ شهرستان استان از امروز ابلاغ شد و تسریع در راه‌اندازی آن مورد تاکید قرار گرفت.

سعید حسن پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: پیگیری این طرح در راستای اجرای قانون انتزاع وظایف نظارت بر محصولات کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و انتقال به وزارت جهاد کشاورزی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، قرارگاه استانی امنیت غذایی در گلستان از ۲۰ آبان ماه امسال فعال شده و تاکنون ۱۵ نشست تخصصی استانی برگزار کرده است.

وی تاکید کرد: تلاش می شود تمامی شهرستان های استان در کوتاه ترین زمان با بهره گیری از ظرفیت ها، راه اندازی و از خدمات قرارگاه امنیت غذایی بهره مند شوند.

حسن پور هدف اصلی فعالیت قرارگاه را نظارت بر تولیدات بخش کشاورزی و تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی و برقراری ثبات در بازار استان دانست.

 از زمان فعالیت قرارگاه امنیت غذایی در گلستان، علاوه بر کشف چهار محموله نهاده‌های خام دامی غیرمجاز در شهرستان‌های بندرگز و رامیان به وزن ۵۳ تن، نظارت بر بازار شب عید هم فعال شده است.

پیشتر نظارت بر تولید مواد غذایی و بازار کالاهای اساسی گلستان برعهده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بود.

در استان گلستان یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت زندگی می کنند که اقتصاد اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی استوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha