۸ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84594571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واریانت گردنه خروسه در مسیر سنندج مریوان احداث می شود

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه و شهرسازی کردستان گفت: روند بهسازی مسیر سنندج مریوان با احداث واریانت گردنه خروسه ادامه پیدا می کند.

صلاح فتحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهسازی مسیر سنندج - مریوان از سال‌های گذشته در دستور کار بوده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده که می‌توان به احداث و بهره برداری از واریانت تیژ تیژ - گاران به طول ۵۲ کیلومتر در تیر امسال اشاره کرد.

وی افزود: بهره‌برداری از این ۵۲ کیلومتر مزیت‌های مثبتی به همراه داشته که کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر و همچنین رضایتمندی تمام کسانی که از این محور جدید استفاده کرده اند از جمله این مزیت‌ها است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت راه وشهرسازی کردستان یادآور شد: بهسازی محور سنندج به مریوان در ۲ نقطه دیگر  نیز در جریان است که یکی از این طرحها احداث واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶ درصدی پروژه گفت: پروژه احداث واریانت خروسه در ۲ قطعه۴.۷ و ۶.۳ کیلومتری به پیمانکار واگذار شده و برای انجام آن یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستا زندگی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha